Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dags igen...

Skrivet av Heidi! & Myra 040114
i morgon skall vi till SÖS igen för bad av Myra. Vet inte om de skall byta skena också, har ingen aning om hur ofta de gör det.
Min man följer med ifall jag bryter ihop och han frågar de frågor vi vill ha svar på. Jag känner mig sååååå utsatt i den situationen att jag blir gråtfärdig.
Hoppas jag får veta lite om hur allvarligt det är för Myra.
Håll era tummar för mig!

Kram
Heidi
Svar på tråden: Dags igen...

Nää

Skrivet av  amkhis
jag tror inte de byter skena igen. Vi bytte en gång på Emilia om jag minns rätt och hon hade skena i tre månader.
Hoppas det går bra på badet imorgon. Håller mina tummar!
 

Redan tredje...

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
Myra har fått sin tredje skena! Den är _enorm_! Det blir stora storlekar på kläderna nu...
Jag tyckte den förra skenan äntligen satt bra på henne, men icke...

Kram
Heidi
 

*tröstkram*

Skrivet av  Lia m. Freja 9/9
kommer här från en mamma som väl känner igen sig i din beskrivda utsatthet. Min tjej fick skenan redan 1:a dygnet - lux på båda- och fick ha den i 3 månader. Den 8:e dec. röntages de och kände på henne och allt var grönt och skenan kastades åt fanders. Vet att du inte tror mig men nu känns detn tiden väääldigt avlägsen och som om den gick fort.
Lite att peppa sig med när det känns jobbigt;
* Tänk va bra att de upptäckt det - annars hade din lilla myra blivit halt och kanske begränsad i livet. Prognosen är ju nästan 100% att bli återställd!
* Hon är enklare att hålla ;-)
* Skenan känns som en extra omfamning för bebisen - tryggt och gott.
* Skenbarn brukar få en väldigt rak och fin hållning som vuxna.
* Blöjbyten blir aldrig värre än med skenan (TORKA UNDER-ÖVER-MELLAN pust å stön!).

Hoppas badet gick bra!
/ f.d sken-morsan
 

Hej Lia!

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
Tack för dina peppningar. Kan behövas...

Stor kram
Heidi
 

Hur gick det?

Skrivet av  JoA
Hoppas att det gick bra med badet, och att ni fick ordentliga svar på alla era frågor!

Kramis
 

Ok!

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
Hej!
Det kändes bättre denna gång när min man var med. Läkaren var mycket mer informativ än den förra och det var bra. Myra kommer få bort skenan efter 12 veckor! Jippi!!!
Hon fick en större skena nu och den är ännu _hemskare_ än den förra då den är jättestor. Nu är det bara till att leta fram storlek 80 eller något till henne :(

Kram
Heidi
 

Artiklar från Familjeliv