Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Höftluxation?

Skrivet av Camilla med Anton 030622
Hej,
när jag var liten så hade jag huftluxation och fick opereras för det efter 2 månader i sträckning. Jag har nu en son på snart 8 månader som jag börjar tro också har höftluxation. På bb så var läkaren lite misstänksam för det klickade i höften på honom. Men efter att ha ringt till en annan så sa han att det var ok. Men nu när min son försöker att stå och gå så vinglar han mycket. Hela hften är liksom väldigt vinglig. Svårt att beskriva men jag hoppas att ni förstår vad jag menar. Kan jag på något sätt själv se om det är höftluxation? Behöver jag vara orolig? Skall jag begöra en röntgen på honom?
Svar på tråden: Höftluxation?

Jag skulle definitivt

Skrivet av  Anna m Emilia 16/1-02
kontakta ortopeden för en koll. Det är nog väldigt skönt att ha gjort det sedan. Annars är det svårt att släppa.
Lycka till!
 

Ortoped?

Skrivet av  Camilla med Anton 030622
Ringer jag till sjukhuset, bvc eller vem tar jag kontakt med?
 

lång väntetid...

Skrivet av  åza med 4 killar
är det om du ringer ortopeden..jag skulle ha ringt barnmott. och dom kan ju isåfall skicka en remiss...
och du gör det nu...för det är inte roligt om det är nått så ni behöver göra det senare...min 8 årige son op. sin höft för 3 månader sen och det är jättejobbigt...bättre ju mindre dom är...han hade oxå lux som nyfödd och låg i skena...
 

Jag tycker som

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
Åza, hör av dig till bvc så kan du får remiss, då går det säkert fortare.

Heidi
 

Japp

Skrivet av  Camilla med Anton 030622
Tack! Skall till läkaren på tisdag för att testa och se hur hans allergier går. Skall passa på att fråka om höfterna då. Tusen tack!
 

Ja jag menar naturligtvis

Skrivet av  Anna m Emilia 16/1-02
att man ska gå till BVC först och få en remiss från läkaren där. Att gå direkt till ortopeden tar ju flera år... Det framgick inte så tydligt i mitt svar.
:o)
 

Det tycker jag att du ska göra!

Skrivet av  Nina med Alice 1/9
Ring dem och kräv att de tar dig på allvar. Givetvis hoppas ajg att det inte är något knas med din son, men det är bättre att kolla upp höften en gång för mkt!

Kram!
 

Artiklar från Familjeliv