Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Magont...

Skrivet av Heidi! & Myra 040114
Myra har haft jätteont i magen i flera dagar. Har nästan trott att hon har kolik då hon skrikit otröstligt. Var hos bvc idag och fick veta att luxbebisar oftar får ont i magen då de inte kan röra sig som andra barn. Tarmarna får inte den "gymnastik" som ett "vanligt" barn får.
Varför kan man inte få veta sådant innan. Jag har varit jätteorolig och trott att det var mycket värre...
Hon fick massage på magen och då släppte en hel del av det spännda (och hon släppte en hel del annat med *smile*).
Var era barn sådana i magen? Fick ni någon info?


Heidi
Svar på tråden: Magont...

Jag märkte inte av det,

Skrivet av  Anna m Emilia 16/1-02
Emilia var lika lugn som Ferdinand. Fick heller aldrig den varningen eller informationen.
Men det kan väl stämma det som du fått höra, att de inte tränar upp magen lika bra. Det är som allt annat, väldigt individuellt tror jag.
 

äsch!!!

Skrivet av  Lia +12 (7 innan sommaren!)
Du kommer märka att bvc skyller allt på skenan... Har gullungen magont så ge henne lite miniform. Dessutom får hon ju lov att röra benen uppåt och Freja utnyttjade den möjligheten till max. Kolla så att skenan inte sitter åt kring midjan för då kan det spänna där när magen blir full. Ammar du?
 

FEL NICK !!!

Skrivet av  Lia m. Freja 9/9
Den använder jag ju på viktsnack - förvirrade kvinna....
 

Skall prova

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
med Minifom.

Ja, jag ammar så det står härliga till... Hon äter jämt!

Kram
Heidi
 

så var det här med

Skrivet av  Nina med Alice 1/9 *på besök*
fast på vårt BVC var det ingen som sa att det var vanligt att det var så heller. Men Alice hade iaf ont i magen, skrek flera timmar/natt och var otröstlig. Men vi misstänkte att det var Frejkabyxan som spökade iaf, för knäppte vi bort den så blev hon lugn, och ca en vecka efter att vi slutade helt med den så var hennes mage i princip helt bra och vi kunde sluta med Minifom
 

Artiklar från Familjeliv