Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lessen och orolig....=(

Skrivet av Annelie med Tova 1/4-04
Hej, jag är ny här. Fick idag reda på att min dotter förmodligen måste ligga i skena. Ska tillbaka på onsdag för besked. Tankarna virvlar runt i skallen och jag funderar mycket på hur det ska bli och hur det ska gå.

Vore jättetacksam om någon som har varit med om eller är med om det här kan dela med sig och berätta hur det fungerar. Behöver lite stöd just nu...

Lessen kram
Svar på tråden: Lessen och orolig....=(

Annelie...

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
Jag förstår att du oroar dig och är ledsen. Du behöver bra information! Du kan hitta jättebra tips, råd och bilder på http://come.to/luxation

Där har jag läst mycket och funnit tröst i bilder på andra luxbebisar.

Min Myra har just kommit ur sin skena (en månad sedan) och det har varit en resa. Ledsen har jag varit men Myra har inte brytt sig alls verkar det som. Det kommer nog att kännas ovant men din lilla tjej kommer att bli bra i slutändan även om det känns jobbigt.

Du får gärna maila mig om du har fler frågor och vill ha mer precisa svar. Min mail är [email protected]

Kram till dig!

:)
Heidi
ps. Grattis till Tova!
 

Min dotter är nu 15 år

Skrivet av  EllaNora
och låg i skena som nyfödd, hon hade höfledsluxation på bägge sidor. Hon är som sagt nu 15 år, lärde sig gå vid 14 månader, satt vid 5 månader, kröp vid sex månader. Har inte haft några motoriska svårigheter, dansat balett sen hon var 3 år. Vill berätta det att det oftast blir helt återställt. Ställ gärna mer specifika frågor om du vill.
 

Artiklar från Familjeliv