Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bada

Skrivet av Annelie med Tova 1/4
Imorgon ska vi bada för första gången. Tänk att hon redan haft skenan i en vecka. Om alla veckor går så här fort så är hon snart av med den...=)

Kram på er!
Svar på tråden: Bada

Får du bada henne...

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
själv eller gör du det på sjukhus? Vilket sjkh var det ni var på? *glömsk?*
Vi fick aldrig bada Myra hemma. Var på SÖS varannan vecka för bad och byte av skena.

Kram!
Heidi :)
 

nej

Skrivet av  Annelie med Tova 1/4
Vi badar henne på Astrid Lindgren på KS. Inte hemma. Tyvärr, men å andra sidan vill jag inte riskera att sätta på skenan fel.

Kram
 

Vi får inte...

Skrivet av  Anna med Agnes 040426
Hej!
Hur är det/har varit för er andra, när ni är på ortopeden för badning, får ni själva bada barnet då? Vi går till MAS (Malmö) för att bada Agnes, men där är det alltid en baderska som tvålar in och badar. Har visserligen aldrig frågat om jag får, men de verkar så bestämda där och säger inte så mycket... Men sen får jag ju hålla henne utan skena och torka henne och så innan hon får på skenan igen.
För övrigt ska vi nästa vecka på halvtidskontroll - tänk att det snart har gått sex veckor!!!
 

Samma här...

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
nästan... Jag fick hålla Myra under armarna med ena handen och med den andra tvålade jag in henne. En sköterska höll isär benen i grodställning hela tiden. Jag fick aldrig hålla henne utan skenan utan hon blev lagd direkt på bordet medan vi inväntade en doktor som kom och satte på en ny (en gång fick vi vänta en halvtimme, Myra frös och blev hungrig men jag fick inte ta upp henne...).

Härligt med halvtid! Nu är det inte långt kvar!!!

Kram
Heidi :)
 

Artiklar från Familjeliv