Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Försäkringsbolag

Skrivet av Annika med Johanna 1/8-04
Hej, Vad har ni för erfarenheter med försäkringsbolag? Vi har ännu inte hunnit skaffa någon försäkring till vår dotter (11 dagar gammal). Men får man någon ersättning i samband med omkostnader för höftluxation? Då menar jag alla bilresor till sjukhuset t.ex
Svar på tråden: Försäkringsbolag

Oj

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
det har jag faktiskt aldrig tänkt på! Men Myra fick inte sin försäkring beviljad förrän ganska nyligen. Det tog ett tag med luxationen. Vet inte om man kan kassera in sådant i efterhand *måste kolla*.

Heidi :)
 

När vi tecknade

Skrivet av  Jennie
vår dotters försäkring så gjordes ett undantag för just höftluxationen så någon ersättning pga av den kunde vi inte få.

När dottern var friskförklarad så var det bara att ringa försäkringsbolaget och få undantaget borttaget.

/ Jennie
 

likadant för oss

Skrivet av  Annas mamma
hos Länsförsäkringar, dock kontaktade de sjukhuset för att få tag på Annas journal, det hjälpte inte att säga att hon har friskförklarats.
 

Inte en aning...

Skrivet av  Ika & Simon
Dock vill jag uppmana dig om att prata med flera olika försäkringsbolag för att höra deras inställning till luxationen. Vi fick undantag av tex TryggHansa pga av höften och de skulle hävas den dagen sonen började gå. Skandia gav oss full försäkring trots luxation, dvs inga undantag.