Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

som vanligt är det ingen direkt fart härinne

Skrivet av cecilia
men jag slänger ut en fråga i allafall. Har två barn (flicka, pojke), båda födda med lux, inga sätesbarn så det är väl genetiskt då. Nu väntar vi trean och förutsätter att denna bebisen också är luxerad. Men tanken gror där ändå, tänk vad härligt det skulle vara om vi slapp denna gången!
Någon med annan erfarenhet? Alltså fått barn både med lux och utan (ej sätesbarn då)?
Svar på tråden: som vanligt är det ingen direkt fart härinne

Jag har...

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
tre barn. De två första var inte sätesliggande. Min äldsta är en tjej (-98) och barn två en pojke (-00). Det var min senaste lilla som fick lux (flicka, jan-04).

Så jag tror visst att det finns chans att du får en "mjuk" bebis denna gång! Jag håller tummarna. Berätta gärna sedan hur det gick. När beräknas bebisen komma?

Kramar till dig och grattis till graviditeten!

Heidi :)

ps. Jag är här inne ofta, svarar när jag kan. Nu ligger inte Myra i skenan längre så jag har inte så mycket frågor själv.
 

Min erfarenhet

Skrivet av  Annika med Johanna 1/8-04
Jag har en son (född -02) som inte var "lux-barn". Nu augusti -04 födde jag en flicka, som inte var sätes-liggande, men hon fick diagnosen luxation. Så, som tidigare skrivare sagt, behöver det inte bli ett "lux-barn" igen ... håller tummarna för det! (för jag vet nu hur jobbigt det är). För oss är det snart bara en vecka kvar!!! :-) Lycka till!
kram Annika
 

min erfarenhet

Skrivet av  *U* på besök
kommer från mig själv. Jag föddes med luxation och låg i skena och ingen av mina barn (har 2) är födda med luxation. Men deras barn kanske får. Min morfar har problem med höfterna, mamma har inte, jag har, inte mina barn. Så man vet aldrig.
 

Artiklar från Familjeliv