Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Såg ni "Six feet under" ikväll

Skrivet av Maria med Samuel
En scen var så himla bra, trodde aldrig de skulle säga något dyligt i ett amerikanskt program. Det handlade om samsovning. Farmorn gick på sonen om att hon så gärna kunde vara barnvakt om de ville ha en utekväll, hon kan sova över här tyckte farmorn. Men pappan svarade nej tack, hon sover med oss i familjesängen, hon är van att sova med oss. Farmorn gav sig inte: Hon är ju snart 9 månader, hon behöver sova själv. Men pappan sa att "Maya visar själv när hon är redo att lämna oss."

Va, jag blev så snopen och så glad. :-)
Svar på tråden: Såg ni "Six feet under" ikväll

Va kul

Skrivet av  Anso
säkert nån som har haft problem med svärmor som skrev manuset ;)
 

Jag tyckte det var lite dubbeltydigt

Skrivet av  Betula
Det där med att barnet själv skulle vara kompetent nog att visa när hon var redo att lämna föräldrasängen, kunde också tolkas som ytterligare ett sätt att understryka Nathans och Lisas flummighet...
 

Jordnötsmör

Skrivet av  Maria med Samuel 03
Men att man inte ska ge jordnötsmör till bebisar är väl inte flummigt.
Jag uppfattade det inte så med samsovningen heller men jag har inte följt hela serien i detalj.
 

Lisa och Nathan...

Skrivet av  Betula
... hade en tämligen alternativ tillvaro i Seattle innan han flyttade hem och hon så småningom efter (efter att ha blivit gravid när han var på tillfälligt besök). Jag tänkte inte så mycket på jordnötssmöret (borde väl ingen äta egentligen, bara fett och socker!) som på hennes snack om hur allt är förutbestämt, hans utomkroppsliga upplevelser under narkosen och hans "omvändelse" efter sin sjukdom.
 

Artiklar från Familjeliv