Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men hjälp - sjalfunderingar!

Skrivet av Mia med Charlie [aug-03] + bf mars
Jag är sååå förvirrad! Tänkte att någon härinne på AP-snacket kanske kan hjälpa mig eller har erfarenhet av sjalar & kan ge mig råd. Har suttit i flera timmar nu & försökt komma fram till vilken sjal jag ska inköpa till nya bebben. Jag är ute efter (tror jag i alla fall) en liten, troligtvis elastisk, smidig sjal till nya bebisen.

Sedan innan har jag min vävda långsjal, Ella Wro Wrap. Den har jag varit helnöjd med men tror att den kommer att lämpa sig längre fram i tiden då bebisen är äldre.

Just nu funderar jag mellan en Baby Bundler & en Moby Wrap (finns på stellaris.nu). Både verkar vara smidiga & långsjalar samt elastiska dock så kostar Moby Wrapen lite mindre än Baby bundlern. Tänkte så småningom inköpa en Ergo då jag tror att jag kommer ha mycket användning för en sådan.

Men så hittade jag ett sjalpaket med en Baby bundler + Nova ringsjal + en Ergo för ca 1500 & började fundera på att köpa ett sådant istället. Funderar dock på om jag förköper mig dvs jag kanske inte kommer att ha en sån användning för 4 sjalar att det är försvarbart i slutändan då det kostar & vi har inte så mycket pengar.

Vad ska jag göra? Ska jag köpa endast en Moby Wrap & sedan komplettera den med en Ergo efter några månader? Jag har ju min långa vävda sjal också. Dock så blir det typ bara några hundralappar billigare än att ta paketet & då får jag ju en sjal till.
Eller ska jag satsa på ett sjalpaket & i slutändan sitta med 4 sjalar? Kostar mer men smakar förmodligen bättre.
Eller bör jag strunta i ny sjal & endast köpa en Ergo när bebben blir lite äldre? Min "gamla" sjal fungerar ju även på nyfödda.

Tacksam för hjälp om hur ni andra hade tänkt eller om ni har erfarenhet av de olika sjalalternativen!
//Mia
Svar på tråden: Men hjälp - sjalfunderingar!

Jag tycker

Skrivet av  Andréa
...du ska maila och fråga om ett paket pris på bara BabyBundler och ERGO om det är bara dom du vill ha. Sedna kan du ju sy en ringsjal (pasa på att köpa ringar i samma paket fåd du säkert dom biligare också) elelr köpa en senare om du vill ha en.
Om du funderade över bästa trikåsjalen tycker jag nog faktiskt att Hug-a-Bub är värd den estra slanten. Den är smidaigare och svalare.
 

Tack...

Skrivet av  Mia med Charlie [aug-03] + bf mars
Har inte ens tänkt på att jag kanske borde maila dem & fråga om jag kan få ett paketpris på BabyBundler och ERGO. Det kanske jag borde göra istället. Anledningen till att jag tvekar på paketet är nog för att jag känner att jag kan sy en ringsjal själv & därför inte behöver köpa någon sådan...

Ska även kolla upp Hug-a-Bub som du föreslog. Tack för ditt svar!
//Mia
 

man kan aldrig

Skrivet av  Helene & Olivia
ha för många sjalar!

Jag hade definitivt köpt sjalpaketet!!!
Då har du ju precis alla sjalar man behöver.
En lång vävd, en lång elastisk, en ringsjal och en ERGO.
Kan ju knappast bli bättre!
 

Kanske en kort vävd också...

Skrivet av  AnKa
för höftknytning. DÅ har man alla sjalar man behöver. Tror jag.....
Men jag kan nog hitta användningsområden för fler sjalar, man blir så lätt beroende :D
 

Ha ha...

Skrivet av  Mia med Charlie [aug-03] + bf mars
Här försöker man att begränsa sig & så kommer du med ännu ett alternativ ;)

Visst blir man lätt beroende
Tack för ditt svar!
 

Hmm..

Skrivet av  Mia med Charlie [aug-03] + bf mars
Jag är sååå sugen. Har ju tyvärr lite dåligt med pengar & är därför lite försiktig men som du säger, jag kommer nog att använda dem alla i slutändan...

Tack för ditt svar!
 

Folk har ju 3-4 barnvagnar...

Skrivet av  Amelie
Kolla bara på barnvagnssnacket, där är de vagnstokiga, här är folk sjaltokiga! :-) Om du köper alla dessa sjalar och selar kanske du klarar dig med en enda barnvagn, och då har du ju vunnit i slutänden ändå!

Vad är det för fel annars att använda den vävda sjalen till bebisen? Ringsjal och Ergo kompletterar ju annars en långsjal. Om du nu vill ha en elastisk, så är det väl en bra ide att köpa sjalpaketet i alla fall, men då kanske du inte får så mycket användning för din vävda långsjal istället.
 

Artiklar från Familjeliv