Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Adopterad från Korea

Skrivet av Ulrika
Hej,
tänkte bara höra lite om det finns ngn här inne som är adopterad från Korea och har tänkt söka sina rötter? Jag har bestämt mig nu för att jag vill försöka leta reda på min biomamma samt de tre äldre syskonen som jag vet fanns i min familj. Dels för att jag är nyfiken och dels för att jag är rädd att jag en dag ångrar att jag inte letade rätt på dem - och att det är försent då. Jag har skickat efter min social history från Nia. Där har jag fått en del info såsom namnen på mina föräldrar. Sen har jag surfat runt på internet en del och det finns MASSOR av sajter där man försöker para ihop adopterade med sina birthparents. Jag har själv skrivit in information på vissa men det blir nog svårt att gå den vägen. Det var ju massor av barn som adopterades från Korea under 60-70 talet så det är en djungel där ute. Det bästa är nog att gå via Adoptionscentrum och betala dem för att göra det. Är det ngn som försökt söka sina rötter och hur har det isåfall gått?
Svar på tråden: Adopterad från Korea

Hej

Skrivet av  Anna från chile.
Jag är också nyfiken på hur man söker sina rötter.
så om du får svar på dina frågor så berätta gärna för mig också.

 

Jag har gjort det och

Skrivet av  Anna
fick inte veta mycket...dom hittade inte mina föräldrar, dessvärre har jag inga namn på dom, har dessutom tagit hjälp av spårlöst men inte lyckats där heller...vad har NIA för adress? Vad får man därigenom? När kom du hit till Sverige? Hör gärna av dig till mig via mail...Kram Anna [email protected]
 

Artiklar från Familjeliv