Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2:a vaccinationen avklarad! (Och hon växer! :-) )

Skrivet av Lisa
Så har vi varit och tagit den 2:a vaccinationen. Det gick strålande! Aimee fick en skallra att leka med och reagerade inte ens när hon fick sprutan! :-) Mitt lugn kanske smittar av sig eftersom jag inte har ont av att se andra få sprutor. (Sicken okänslig morsa jag är! :-) Fast jag har väl blivit härdad av div. veterinärbesök med mina andra "bebisar" genom åren som råkat ut för betydligt värre saker...).

Hur resonerar ni andra kring alla vaccinationer? Själv hör man både det ena och det andra av motståndare och de som är för vaccinationer. Känns som om vad man än väljer så kommer dom att lida eller få svåra skador... :-( Jag har i alla fall bestämt mig för att hon ska få de första sprutorna. Dom sjukdomarna är ju farligare än barnsjukdomarna. Eller???

Nu är min 7 månaders tös i alla fall 69 cm lång och väger 7870 gram!

MVH Lisa
Svar på tråden: 2:a vaccinationen avklarad! (Och hon växer! :-) )

Vi har också

Skrivet av  Sonya
vaccinerat våra.
Bryr mig inte så mycket om riskerna...dom är ju trots allt inte så stora, och inte vill man att barnen ska bli sjuka. Vaccinationerna har gått bra. Julia ska ha nästa om ett år tror jag, då blir det nog livat. Men när hon var liten protesterade hon inte. Filip fick aldrig feber efteråt, jag har för mig att Julia blev lite hängig.

Filip vägde 7,100 0ch är 66 cm på 7-månbesöket.