Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Adopterad inom norden

Skrivet av zacho
Adopterad inom norden (2003-10-01 10:36:11) + -

Hej,
Det är första gången jag skriver ett inlägg, upptäckte denna sida för någon dag sedan, och undrade först så som "L" om detta var en sida endast för utlandsadopterade och upptäckte till min glädje att så tydligen inte är fallet.
Till "Birgitta med Moa" kan jag säga som så att jag alltid har önskat att jag skulle se annorlunda ut än mina föräldrar eftersom det skulle ha gjort livet enklare tror jag. Jag är uppväxt i ett litet samhälle och mina föräldrar valde att vara öppna med adoptionen både inför mig och min omgivning, vilket visade sig vara ett misstag under skoltiden då jag mobbades för detta.
Någon annan som upplevt något liknande?
Själv har jag nu en son och väntar mitt andra barn om ca en månad. Att få en "egen" storfamilj (har vuxit upp som ensambarn)har varit ett av det viktigaste livsmålen för mig.
Att vänta mitt första barn var ganska oroande och konfliktfyllt dels för att jag kände att jag inte kunde diskutera graviditet och förlossning med min mamma, som aldrig kunde få biologiska barn, och dels för att jag oroade mig för okända arvsanlag. Allt gick dock bra och vi fick en riktig solstråle som nu har hunnit bli 15 månader.
Hoppas någon har tid och ork att utbyta tankar med mig här, både utomlandsadopterade och adopterade inom landet.



Svar på tråden: Adopterad inom norden
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv