Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är på jobbet just nu.........

Skrivet av gita
kikar in här kul att det skrivs lite här i allfall.

Själv har jag inget klokt att säga, så därför får det bara bli några menlösa rader.

Lisa! Hoppas att du kommigt på vad du ska göra med håret, det är ju så kul att göra något roligt när det börjar bli vår, det är som om man kommer ur sin mörka mörka dvala......................,jag älskar att slinga håret, menm än har jag inte vågat permanenta mig, jag gjorde det för ca 15 år sedan, maken fick syn på ett kort när det var aldelles nygjort............gissa vad han hävde ur sig när han såg det..........jo: att jag såg ut som en pudel i håret!!!

Så just därför har jag inte vågat göra något sådant ännu.

Nja inte rikigt sant är det då inte, jag vill göra det och kanske permanentar jag håret när det blivit "mycket längre"
Svar på tråden: Är på jobbet just nu.........

Pudelhår...

Skrivet av  Lisa m. Aimee
Jo, jag permanentade mig de första gångerna på ett ställe som låg jättenära där jag bodde, var bekväm alltså... Varje gång såg jag ut som en pudel jag också, trots att jag sagt att jag ville ha STORA lockar... Det blev ju bättre efter ett tag när det började gå ur en smula. Fast en gång har jag permanentat mig på ett ställe som gjorde det jag ville ha, och det gick jättebra. Blev supernöjd.

Ang slingor däremot så är jag egentligen lite mer tveksam, dels hur det kommer att se ut på en korean och dels över resultatet. I tonåren slingade jag en rejäl bit av håret ljusgult... Vilken tid det tog och sedan blev det håret i princip förstört... Fast jag färgade det blått, rosa, lila och så, men håret var som halm. Så det vågar jag nog bara göra hos en frisör. Vad tros om röda slingor? Var inte det modernt ett tag? (Jag är ju aldrig modern själv så...)

MVH Lisa
 

Artiklar från Familjeliv