Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag har börjat jobba...

Skrivet av Lisa m. Aimee
Arbetar nu deltid, 75 %. Så första veckan på nya arbetsplatsen är avklarad. Det känns rätt okej ändå. Det verkar vara riktigt trevliga arbetskamrater. Och så är det skönt att sluta redan klockan 14.00. Men man är ju rätt mör, arbetsovan som man är. Dessvärre har jag ju anmält mig till en kurs i helgen, hela dagarna, jag som skulle behöva vila...

Aimee är hemma med pappa på förmiddagen eller hos mormor så hon slipper att gå till dagis. Det känns skönt. Jag vill gärna att hon är lite äldre när hon börjar. Jag vill att hon ska kunna prata när hon börjar, så hon kan tala om hur dagen har varit.

MVH Lisa
Svar på tråden: Jag har börjat jobba...

Vad jobbar du med?

Skrivet av  gita
Hoppas att det känns bra att ha börjat jobba.

Hur gammal är Aimee?

när våran första flicka kom hade vi tänkt att ge henne namnet Amy, man uttalar väl det samma fast det stavas olika?

Jag börjar jobba i höst i Sept så detta är min sista "termin" som jag kan planera tiden lite som jag vill och sommaren, sedan blir det bara att följa schemat.

Nellie blir 2 år och 2 mån, visst jag hade kunnat vara hemma i ett år till , men jag känner att jag har ju en tjänst att gå tbx till och kan nästan inte vara borta så mycket längre och ekonomin tillåter nästan inte heller att jag är hemma.
Man går ju lite back på att vara hemma, tyvärr!!

Med första barnet var jag hemma i 5 år och när det andra kom så började Nicole när hon var 3 år, då ville jag verkligen ut i arbetslivet, nu skulle jag nog kunna vara hemma ett tag till, men samtidigt.......vad gör man????

Som tur känner jag att Nellie har 2 äldre syskon och hon lär sig väldigt snabbt vad och hur dom gör saker och ting, och hon är bra på att visa vad hon tycker och inte tycker.

Men vad skönt för er att Amiee kan vara hemma ett tag till.

Lycka till på jobbet, förresten vad är det för kusr du anmält dig till?
 

Jag är läkarsekreterare...

Skrivet av  Lisa m. Aimee
Jag hade ju naturligtvis velat vara hemma längre, men det går inte av ekonomiska skäl. Vi köpte ju ett hus alldeles precis innan jag blev (oväntat) gravid, annars hade det ju varit smartare att skaffa ett billigare boende. Härligt att du har kunnat vara hemma med barnen så länge, tyvärr är det ju svårt nu för tiden för de föräldrar som vill vara hemma lite längre med sina barn. När jag var liten var det ju massa föräldrar (läs mammor...) som var hemma.

Aimee har fyllt 1 år i slutet av januari. Jag uttalar hennes namn "ejmi" typ... Ska man vara alldeles korrekt med tanke på den franska stavningen ska det väl vara "ämmé" ungefär.

Kursen jag anmält mig till anordnas av galoppförbundet och är en översiktskurs om galoppsport och 1:a kursen av 2 för att bli galopptränare. Om jag ska gå den andra kursen är dock mer osäkert...

MVH Lisa
 

Artiklar från Familjeliv