Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Glömde kopiera inlägget!!!!!men här är det!

Skrivet av Gita!
obs Whatever, detta var ett vänligt svar .... 03-12


var bara tvungen att kopiera det så att du kan läsa det en gång till, sedan kan du läsa längre ner vad jag mer skrivit!
______________________________________________________
Jag tror absolut att det kan vara.....

annorlunda att vara förälder som är adopterad.

Själv kan jag nog uppleva, men bara i bland att just när barnen kommer upp i skolåldern som mina barn har gjort, så märker jag att dom kompisar till mina barn som inte visste att jag är mörk, reagerar lite när dom ser mig för första ggr.

inte så att dom börjar stört glo, men visst tittar dom, och någon gång kan jag har tyckt synd om ina barn som fått en mörk mamma som inte ser ut som andras mammor.

Dock o andra sidan så tycker jag att det är rätt kul kul att vara mörk, jag ser inte så blek och "glåmig " ut som andra föräldrar.

Man kan ju uppleva olika situationer oliak som vuxen adopterad.

Man kanske inte har någon släktskap att relatera till och berätta om för sina barn som många icke adopterade har.

Man kanske har växt upp under olika förhållande hemma och då kan det vara skönt att prata med andra adopterade.
Man präglas ju mycket av sin uppväxt hur man haft det osv.


Vet inte om jag svarade på din fråga så bra, men det kanske kommer fler inlägg hur andra upplever det att vara adoptiv förälder

______________________________________________________

Och nu kanske vi kan släppa den här diskussionen.

För det enda du kan läsa här , är ett vänligt svar tbx på din fråga som du ställde tidigare och det var efter detta Svar som jag gav dig som du har varit väldigt otrevlig tycker jag!

Jag vill iallafall ge dig en vårkram och hoppas att du kan gå vidare och bli av med din bitterhet som du verkar gå och bära på.

Om inte så kan du ju gå någon annanstans och göra livet surt för någon annan, men obs att ingen människa blir glad åt sura människor, speciellt inte nu när våren är på väg och solen skiner man börjar få vår känslor.

KRAM!!!!
Svar på tråden: Glömde kopiera inlägget!!!!!men här är det!
Inga svar finns