Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

After Dark (OT)

Skrivet av Sonya
Detta hör väl egentligen till på Melodifestivalsnack, men jag tänker ändå skriva det här.

Måste berätta om Julias spontana reaktion när hon fick se After Dark på melodifestivalen;
Vid Lindarws entre:
- Hon låter som en pojke mamma, men det är ju en prinsessa!
Och sen när den svartklädda saken kom ut sa hon;
- USch den där tycker jag inte om.
Och när klädbytet gjordes, ett glatt utrop;
- Oj, nu blev hon en prinsessa också! Fast mamma, hon låter också som en pojke ju...

Hur förklarar man det? Jag lät bli...
Men jag tyckte det var lite kul att hon ändå la märke till rösterna kontra klädseln - även om jag inte skulle relatera dem till prinssesor just...*ler*

Annars var det ju schlager i den rätta bemärkelsen. Vad tycker ni annars om melodifestivalen?
Den är enda låt som INTE borde gått vidare är E-type enligt mej. Iannat fall tycker jag att de direktkvalade har varit ganska befogade. Har inte riktigt koll på alla dock.
Svar på tråden: After Dark (OT)

Tittade inte...

Skrivet av  Lisa m. Aimee
Men angående frågorna du fick tror jag nog att du skulle kunna förklara på ett enkelt sätt, att det är som en show att killar klär ut sig till flickor. Tror jag...

Lyckligtvis hoppas jag att jag har ett par år på mig att förbereda mig på den sortens frågor... :-)

MVH Lisa
 

*fniss*

Skrivet av  Jojo
Min dotter hörde att de sa att det var utklädda karlar men Hon förstod inte varför pojkarna ville ha klänningar... Jag tycker nog i ärlighetens namn att Lindarw är snyggare som tjej än som kille!
Tyckte tyvärr låten påminde alldeles för mycket om den där "I wanna wish you a merry christmas...".

Själv gillade jag inte gamm\'tanterna och Lena Ph. Min favvo Karl Martindal kom ju inte ens till final *snyft*

Numera heter det väl melodifestivalen, så låtarna behöver väl inte vara schlagers längre?
 

Varför

Skrivet av  Aily
kunde du inte säga som det var, att det var två män som var utklädda till kvinnor? Det förstår jag inte.
 

Hej Aily

Skrivet av  Sonya
Nja, det kunde jag kanske ha förklarat, men hon är 4 år och just nu inne i en väldig pojke vs. flicka-period, märker allt som är tvärtom o så.

Kände att det inte var läge för sånt än för henne.

Melodifestival - jag vet. Men för mig klappar ändå schlagerna starkt...
 

hej

Skrivet av  usha77
hej jag ska berätta hur min dotter sa hon ringde mig och frågade vem jag hade röstat på sedan sa hon vet du vad mamma dom där tjejerna var igentligen inga tjejer det var ju killar uch så hon men jag tyckte dom var roliga sa jag men sedan kom det upp ett månster han var inte fin tyckte hon hi hi
 

Artiklar från Familjeliv