Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen hemma från Vemdalen!

Skrivet av Gita M Nellie
Vilekn underbar vecka vi haft.

Ni som inte vet det s å var vi till vemdalen förra veckan, det var jättemysigt.
Fick hyra en stuga genom en kollega till min man.

så inga brutna ben el. dylikt, men min snart 10 årige son lurade upp mig i en svart backe som lite senare av backen blev röd.

I början av backen så trodde jag att jag skulle ställa mig och gråta, jag kom inte ner hm.....det säger en hel del om min åkfärdighet va???*ler*

Men i allfall, sonen ropade till mig, för självklart hade han svängt sig ner utan problem.
Han ropade att det finns ingen annan väg att ta antingen står du kvar där eller så åker du ner.

Han var jättearg på mig*fniss*

Ner kom jag men ack så arg och irriterad jag var, lura upp mamma i en svart backe, det var inte schysst!

Nellie våran minsta fick pröva på skidor en dag, det var mycket populärt, hon fullkomligt älskade det, så nästa år hyr vi skidor för hela veckan.


Detta var lite rapport från oss, ha en trevlig påsk vad ni nu alla hittar på.

GLAD PÅSK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(ps Sunita , jag ringer någon dag! kram!ds)
Svar på tråden: Äntligen hemma från Vemdalen!

Hej - Det var

Skrivet av  Sonya
länge sen man såg dig här.

Jag är fn hos mamma o pappa hrla påsken.
Låter som en härlig vecka.

Hm...åkte slalom i Åre för 12 år sen, o då hamnade jag i en backe som avslutades med puckelpist. Alltså, där stod jag o var inte särskilt kunnig, dessutom var det första dagen o jag hade glömt termobyxorna "hemma" i stugan sju mil bort. Min ångest höll på att gå över till nån form av galen psykos, så nervös var jag. På nåt sätt kom jag ner...fast jag nog förträngt hur.

Några dagar senare åkte jag med mitt resesällskap på off-pist (heter det va?) o på hemvägen gällde det att hålla sig vågrätt tvärsöver ett antal berg för att kunna ta sig ner dit vi hade bilen. Hade man tappat fattningen innan hade man fått GÅ upp för att komma dit det fanns liftar åtminstonde. Så jag kan säga att man var nervis då med. Men det gick bra, förutom att jag mötte pistmaskinen på väg ner sen, och fick köra ner i diket o in i staketet för att inte krocka.

Efter den skidsemestern har det inte blivit nån mer skidåkning... :-)

Här hos föräldrarna trodde jag att Julia råkat ut för astmaallergi, o var hos doktorn men han var så j-la dum i huvet så jag var så arg när jag gick därifrån. För när jag kom in o jag berättade att hon har så svårt att andas på nätterna o att vi misstänker astmaallergi, så svarar han "jaha, har adu kommitHIT för det, det här är en jourtid förstår du, hit kommer bara SJUKA patienter! Och vi kan inte göra nån allergiutredning nu heller.

Jaha, vad svarar man på det. Jag sa att vi vet redan att hon är pälsallergiker o dom vi är hos har hund.
- Jaha då har vi ju rett ut det, svarade han bara. Kände lite på henne o konstanterade att hon var förkyld. Sen fick vi lite hostmedecin. Tre minuter tog besöket. Visserligen kanske han hade rätt för hon var bättre i nattt, men ändå, så svarar man väl inte??? Blev så sur...

Annars är allt bara bra.
 

Det är så jobbigt

Skrivet av  Sonya
att skriva med ett annat sorts tagentbord. De har ett relativt enkelt, vi har ett ergonomisk (heter det tror jag) lite spacat o sladdlös. Så här slinter stavningen lite... :-)
 

Artiklar från Familjeliv