Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här

Skrivet av viol04
Hej! jag är också ny här och jag läste Sonyas inlägg och gick in på den sidan som var mycket bra men ett namn fanns inte med och det var Vindana, nu kom jag på felet.. det namnet är ju från Sri Lanka, kanske därför.
Övrigt är det roligt att detta forum finns, jag är från Indien, New Dheli (barnhem)Väntar mitt första barn och bf är IDAG! men ungen verkar inte vilja ha brottomt ut.
Svar på tråden: Ny här

också ny

Skrivet av  Åsa med Aron och Ruben
Hej!
Jag är också ny här. Gud vad spännande, det kan ju bli vilken dag som helst. Du måste uppdatera vad som händer.
 

Hej...

Skrivet av  Sonya
vad spännande - vilken dag som helst då...

Måste få fråga dig som precis skall få ditt första barn - hur är dina förväntningar o tankar?
Just med tanke på att du är adopterad. Själv var jag väldigt spänd på hur barnet skulle se ut, eftersom jag aldrig vetat hur jag själv såg ut innan två års ålder. Inte heller vet jag hur mina bio-föräldrar ser ut.

Båda barnen var mycket ljusare än vad jag rälmat med - och dom är så otroligt lika sin pappa, så det är tack vare det mörka håret o ögonen som man faktiskt kan se att de också är mina :)

Skall bli intressant att höra vad det blev för en liten person.
 

Det är svårt

Skrivet av  viol04
Klart jag har många funderingar om mitt ursprung och vad som mitt barn kommer att få av mig och sidor som kommer från mina bio-föräldrar (vet ju inte vilka de är)Men det är inget jag gräver ner mig heller förutom ett orosmoln och det gäller sjukdomar som går i arv, det har alltid förföljt mej, att jag vet absolut ingenting om vad jag bär på mig eller för vidare ibland känns det som jag lever på lotteri och hitills är jag mycket tacksam över att jag inte har haft något besvär med min hälsa. En annan sak är att jag kan inte drömma om att mitt barn kommer att få mörk hudfärg, jag har aldrig kunnat drömma om mörka människor utan alla är ljusa precis som den omgivning jag lever i så det kommer att kännas lite märkligt tror jag när jag har barnet i min famn.
 

Artiklar från Familjeliv