Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

till Åsa och även andra

Skrivet av viol04
Hej! Jag får verkligen inte mycket tid att vara vid datorn nu... allting är ju så nytt och spännande och så ska man ju försöka sova när lillen också sover... men jag vill ju inte försvinna härifrån och ibland hinner jag bara skumläsa här när jag ändå kollar min post.
Min "lilla" pojke vägde 4225g och var 51cm. barnmorskan tyckte att det var ett stort barn men jag själv tycker inte det (man har ju sett andra ungar som är större)
och han är precis en vecka idag och vi har varit ut på vår första riktiga promenad och nu ligger han och sover så sött i vagnen :-)
Svar på tråden: till Åsa och även andra

Ja det suger lite..

Skrivet av  Åsa med Aron och Ruben
måste jag erkänna. Men idag satte jag in p-stav så det blir inga mer barn än i alla fall. Lustigt vad man känner när dom skulle ta gravtest innan, och det var negativt. Fast man inte vill ha nu, så kan man i alla fall känna en viss besvikelse.
 

Tog dom grav test på dig innan....

Skrivet av  Gita
du fick sätta in p-stav?

Här fick vi vänta till precis då 1:a mensdagen, då satte man in den, har aldrig haft p-stav innan , men måste säga att det är en befrielse att ha det och slippa äta piller.
 

Vad konstigt

Skrivet av  Åsa med Aron och Ruben
Har hört fler som sagt att dom fick vänta till mensen kom tillbaka. Men jag har fortfarande inte fått min mens tillbaka. Har visserligen ätit minipiller sen Ruben var 3 mån. Blödde du mycket?
 

jag åt oxå minipiller innan, men seda...

Skrivet av  Gita
började jag med vanlige piller tror att dom hette Cerazette el dyl, och då fick jag mens som vanligt en gång i mån.

Men så bestämde jag mig som sagt för p-stav och jag har inte haft någon riktigt mensblödning sedan den sattes in, jätteskönt!!

hur har det gått för dig?
 

Jo just det

Skrivet av  Åsa med Aron och Ruben
Nej det var väl inget stort. Min kusin fick en son på 5100g. Där kan man snacka om stor bebis. Fast mina var 3180 och 3330 och 51cm långa bägge två. Så dom var kanske små då?
 

Mina har varit små alla tre.

Skrivet av  Gita
den 1:a vägde 2540
2:a vägde 2200
3:dje 2670
 

vad roligt GRATTIS!

Skrivet av  Gita
till killen, du kanske inte vet vem jag ör som skriver, har varit med i detta fourm ett bra tag, var med när det startades, så jag har hängt med ett tag, men inte skrivit så mycket alla gånger.

Har inget skrivet i mitt info, hade en bild på mitt yngsta barn, men hon har ju växt så det blev inget kul att ha det kvar.

Vad mysigt med en liten bebis, jobbigt men mysigt!!

Dom är så nussiga när dom sover hm............gos gos. Tiden går fort.

 

Grattis

Skrivet av  Sonya
Äntligen har jag funnit mig hit - har varit duktig o sparat pengar genom att inte surfa så mycket...

Kul att läsa att den lille har kommit. Han var väl inte så stor? Hoppas allt fungerar bra för dig o den lille.
 

Säger också grattis.

Skrivet av  Anna m Michaela 991219 & Erik 040102
Visst är det roligt med dom små.. Även om din kille liksom min är lite större än normal...
Erik vägde 4790 gr när han föddes...
Skönt när det är såhär fint väder att ta promenader med den lille..
Ha det så bra..
 

Artiklar från Familjeliv