Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Indisk adoption.

Skrivet av JennyF FR
vet ni vart jag kan fâ tag pâ mer information , eller personer som blivit adopterade frân Indien 74, senare eller tidigare är ocksâ ok!!!Jag vill bara ha kontakt.
Mer, om det finns nâgon , med erfarenhet som varit tillbaka fôr att leta efter sina biologiska fôrâldrar, jag skulle jâttegärna ta del om information.TACK
Svar på tråden: Indisk adoption.

Här är en senis... :-)

Skrivet av  Woogie
Hej! Jag blev adopterad från Bombay -79
Jag var iofs hittebarn och det barnhemmet jag bodde på finns inte mer... så jag anser chansen att finna mina BF är minimal...
Men FFIA, som jag och min "syster" blev adopterad igenom kanske vet mer... har tyvärr ingen länk nu, men jag kan återkomma om det :-)

Vad är din historia då?

Kram!
 

min historia

Skrivet av  JennyF FR
30 âr, adopterad 1974 frân Poona.Hittebarn men vet inte vart man hittade mig, stannade pâ ett barnhem tills jag fick en pappa!
Var tillbaka i Indien, 1999 med min familj , till barnhemmet, som fortfarande hade fullt med barn.
fattade inte att jag , av alla barn hade blivit adopterad, förstod väl att alla nog inte blev det.
Personen som har hand om barnhemmet , gav mig min lilla dossier...den var tom ! tvâ brev som min pappa skrivit , men utöver det, ingenting!
jag var hjälplös, och frâgade om tidningar att sätta in en annons, och hon sade, att jag inte borde söka, att jag borde vara glad för det jag har.
Min historia!
 

Hej!

Skrivet av  Annica o Leon, bf 12/10
Min sambo är adopterad från Bombay, Indien. Han är född 1974, men kom hit 1975. Han är hittebarn och när vi besökte barnhemmet -98 (tror jag det var) så fanns det ingen annan information om honom, mer än att han adopterats och så.

Om du söker upp och hittar din biomor så kan det ju hända att hon råkar illa ut. Det kan ju tex vara så att hon blev gravid innan hon blev gift och det var/är väl inte så poppis och kanske kan sluta illa även nu, många år senare, för hennes del.

Min sambo är adopterad genom Barnen Framför Allt.

Fråga gärna mer om du vill.
Kram,
 

Hej Annica!

Skrivet av  gita
vet du vart från Bombay din man är ifrån?

Jag kom också hit till Sverige -75, när kom din man hit?

Var det någon som var ner och hämtade honom, någon främmande eller var det hans föräldrar som kom och hämtade honom?

Jag är adopterad genom AC
 

Hej Gita!

Skrivet av  Annica o Leon, bf 12/10
Min sambo kommer från Byculla i Bombay. Barnhemmet hette St.Joseph home and nursery, har jag för mig. Nu är det iofs en förskola för barn med ensamstående föräldrar, men de har kvar adoptionsakterna. Vart i Bombay är du ifrån?

Tror min sambo kom i november -75, till Säve flygplats i Göteborg. Han lämnades av indisk eskort till sina adoptivföräldrar. Hur kom du till Sverige?
 

Artiklar från Familjeliv