Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur kan man göra så här???

Skrivet av Sonya
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,492107,00.html

Allvarligt - att det kan gå till på det här sättet.

Föräldrarna borde fått strängare straff än att bli underhållskyldiga. Dom är ju läkare - det känns nog inte så farligt i plånboken för dom.

Och bara anledningen att adoptera från början är befängd - trots att det lite går hand i hand med hur det var förr (o säkert nu med) då folk adopterade för att göra en god gärning. Men adoptera som en bröllopspresent och sedan lämna ifrån sig sonen när man får ett eget barn. Hur sjukt som helst.

Blev så fruktansvärt upprörd när jag läste det!!!
Svar på tråden: Hur kan man göra så här???

Samma här...

Skrivet av  Woogie - upprörd!!!
Blir helt gråtfärdig och får en klump i magen... Hur, hur, hur....????
 

Visst är det sjukt!

Skrivet av  Lisa m. Aimee
Det var ju en artikel om ytterligare ett barn som hade blivit tillbakalämnat... Det hela är ju mycket märkligt. Själv får jag "sommarkattskänsla" om ni förstår vad jag menar...

Det är ju märkligt att de inte haft större koll på sig, men eftersom detta par är polska medborgare kanske de inte har samma lagstiftning. Tycker att det är märkligt att det överhuvudtaget GÅR att göra på det här viset...

Om det nu var så att detta barn faktiskt HADE en svårare mental störning, borde de ha sökt hjälp för detta, inte lämna bort honom, så som alla andra föräldrar får göra. Nu har han väl blivit totalt förstörd. Man kan ju också fråga sig varför de inte berättat för honom att han varit adopterad. Hade dom väntat så länge kunde dom ju hållit tyst istället för att berätta att han var adopterad när syskonet kom...

Undrar hur dom gör när deras dotter kommer i puberteten eller trotsåldern... Åker de till ett barnhem med henne också???

MVH Lisa