Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bilder på "blandisar" Korea/Sverige??

Skrivet av Petra
Hej!
Jag och min man, som är adopterad från korea, försöker att bli en familj... Vi längtar otroligt starkt efter barn! Denna månaden är vårt tredje försök, så vi har inte hållit på så länge i verksta´n ännu.

Nu är vi enormt nyfikna på hur våra barn kan komma att se ut och undrar därför om ni kan rekommendera/tipsa om olika hemsidor med bilder på barn med föräldrar, där den ene har svenskt utseende och den andre koreanskt utseende?

Vi är och för sig övertygade om att våra eventuellt framtida barn kommer vara "sötast i världen" hur som helst! ;-)

Tacksam för alla tips!!
MVH /P&T
Svar på tråden: Bilder på "blandisar" Korea/Sverige??

Jag lovar

Skrivet av  Mia
det ÄR de.
Jag har 2 halvgulingar.
Om jag inte är med så kanske inte alla ser att de är just ifrån Asien utan kan likväl komma från sydamerika.

Mina har mörkbrunt hår, men en kompis till mig har svarthåriga.
 

Mina barn är

Skrivet av  Åsa m Aron o Ruben
en salig blandning. Den stora har gröna ögon med brunt hår och den lilla har fått ljust hår med grönbruna ögon. Många reaktioner blir det. Speciellt när man är så mörk själv. Fast reaktionerna är väldigt positiva. Du kommer att få världens sötaste unge. Det har vi i alla fall.
 

Sötast i världen!

Skrivet av  Birgitta med Moa
Det får vi höra hela tiden från alla människor. Jag har en hemsida med lite bilder på min tjej. Säg till om du är intresserad.
 

Javisst

Skrivet av  Åsa m Aron o Ruben
Jag är det. Så skicka adressen till [email protected]. Till helgen ska vi till era hemtrakter.
 

Har mejlat dig *imt*

Skrivet av  Birgitta med Moa
1
 

Gärna!

Skrivet av  Petra
Blir jätteglad över om jag får ta del av dina bilder! Maila mig: [email protected]
 

Har trubbel med hemsidan!

Skrivet av  Birgitta med Moa
Ska försöka ordna ikväll, mejlar dig så fort som jag ordnat till den!
 

Väntar & längtar!

Skrivet av  Petra
Hoppas att du får till sidan snart. :o)
Kram på dig!
 

Har mejlat dig nu!*imt*

Skrivet av  Birgitta med Moa
1
 

Tack!

Skrivet av  Petra
Nu blev jag övertygad om att "våra eventuella barn" kan bli jättesöta! Moa var verkligen SÖT!! :-)
 

Nu har jag

Skrivet av  Åsa m Aron o Ruben
också mailat över lite bilder. Kunde inte låta bli att visa mina sötnosar.
 

Äsch det gick

Skrivet av  Åsa m Aron o Ruben
inte. Mailet kom tillbaka....
 

Era...

Skrivet av  Jojo
ev. kommande barn kan inte bli sötast i världen... För det är nämligen mina barn!! ;)

Jag är född i Korea och pappan är svensk. Våra blandisar har dock inte så mycket av mina drag. Dottern är brunhårig och grönögd utan särpräglade asiatiska drag. Sonen är brunhårig och blåögd. Han har däremot samma ögonform som mig.

 

Det kan vara olika

Skrivet av  Emma med Tova
Vi har samma kombination, jag är mycket ljus och min sambo är adopterad från Korea. VÅr dotter har fått mycket bruna ögon, dock kan man skilja iris från pupilen vilket man inte kan på min sambo. Håret är däremot mörkblont. De flesta är förvånade att hon kunnat få så ljust hår då sambon har riktigt blåsvart hår.

När jag är ute med dottern så är det få som tänker på att hon har asiatiska drag, brukar mer få frågan om fadern är brunögd då Tovas ögon är så mörka och de blir förvånade över att han är från Korea. Fast det är nog håret som gör att många inte tänker på det för om hon har mössa som döljer allt hår så syns det mycket tydligare att hon har drag efter sin pappa.

Det enda man kan säga är att barnen kan komma att se ut på många olika sätt, en del blir mörka och en del ljusa. HUr som helst så blir de söta.
 

Hej Petra

Skrivet av  Mia med Elin
Vi är samma kombination. Jag svensk och sambon adopterad från Korea. Vi har världens sötaste dotter. När hon var nyfödd såg hon mest Koreansk ut men blir mer och mer lik mig. Bild på henne finns i infot men den bilden är gammal. Om du vill kan jag maila en nyare bild, hon är nu 1,5 år och jättesöt!!!
 

Artiklar från Familjeliv