Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad jag skriver här nu då...OBS Långt!!!!!!!!!

Skrivet av Gita
Men kan inte riktigtlåta bli , maken är borta och jag har inget att göra, jo, jag skall snart lägga mig.

Bara ett litet inlägg till tänkte jag göra.

Kom tänka på en sak!

Jag ska änltigen få bli Faster brorskall få barn och det skall bli så roligt, längtar att få bli faster från min sida.

Annars är jag både faster och moster på makens sida men nu blir det ju min egen bror som skall få barn i Mars.

Min bror är inte adopterad som jag är,bio barn till mina föräldrar.
Jag kunde inte låta bli att fråga mamma hur hon kände det nu!

I och med att jag har 3 barn som inte då är hennes "riktiga barnbarn" så frågade jag hur hon kände det med att få "biobarnbarn".

Jag kunde inte låta bli att fråga och jag kände att jag kunden ställa en sådan fråga utan att såra henne.

Det var med lite smärta i hjärtat som jag frågade, för jag vet att förr om åren så sa mamma till en vännina till henne att hon kände sig inte som en riktig mormor till min son som jag bara hade då.

Och då har man väl tänkt då att hur blir det då när hon får egna barnbarn som är mer av hennes kött och blod.

Tack och lov har vi kommit så långtt i våran relation att min mamma känner sig mer och mer som en mormor för mina barn och det är jätteroligt.

Men självklart som hon sa självklart är det ju roligt att generationen går vidare köttsligt sett och att mina barn betyder mycket för henne och det avr väldigt kul att höra.
Svar på tråden: vad jag skriver här nu då...OBS Långt!!!!!!!!!

Ja, det var väldigt vad du

Skrivet av  Sonya
blivit kompis med tagentbordet =))

(Orkar inte skriva mer, har dundrande huvudvärk...stackars mej)
 

kul att någon svarade på något...

Skrivet av  Gita
utav mina inlägg,,jaja ....dom var väl inte så roliga, men jag försökte bara få igång sidan.

Sonya, jag har pratat med maken , han sa att han kunde fixa dom nya avsnitten av Joey nu har vi 6 avsnitt, det kunde ta lite tid, för det är dvx någonting som han har, fattar inte så mycket, men det var tydligen inte bara att bränna av.
 

Aha -joay

Skrivet av  Emma med Tova
Vi brukar ta hem joey avsnitten som mpg istället för som avi. Det stället där jag hittar länken till dem är

http://www.freewareweb.com/joeytorrents.shtml

eller http://www.suprnova.org

brukar gå snabbare med torrent än om man försöker med dc. Med torrent behöver man inte heller dela ut något, det enda som kan laddas från en är det på det man laddar ner som kommit ner. Man laddar inte från en person utan från massvis samtidigt. Att göra om divx till mpg brukar ta tid...

Joey är lagom underhållning på fredagkvällar för vår familj. Men jag måste erkänna att jag saknar vänner, tycker fortfarande som om det känns att joey just håller på att komma igång och det har redan gått 6 avsnitt.
 

opps

Skrivet av  Emma med Tova
ska ju stå joey och inte joay.
 

ingen bra rubrik

Skrivet av  Emma med Tova
Har ju själv gett upp om att Tovas farmor kommer behandla sina barnbarn lika. Hon hade ju redan ett biobarnbarn innan Tova föddes och när hennes andra biobarnbarn kom så märks skillnaderna mer. Tror dock inte att hon själv är medveten om det. Min sambos föräldrar har alltid behandlat sina barn olika, så att det skulle bli skillnad med barnbarnen var nog inte konstigt. Jag och min släkt ser det tydligt, har varit småsaker hela tiden. Det är inte presentmässigt eller pengamässigt de gör skillnaden utan det är med närheten. Tovas farfar har i ens 2,5 åriga liv tagit i henne 3 gånger. Har alltid olika ursäkter, när hon var lite så gillade han inte att hålla bebisar. När kusinen kom höll han honom ofta och gick ofta omkring med honom, så det stämmer inte riktigt.

När vi träffas är det vi som får dra i det, och när vi försökte få oss att ses åtminstonde varannan vecka så var det jobbigt för dem. Kusinerna hälsar de på minst 1 gång i veckan och vi bor ca 1 km från kusinerna så det är inte att det är jobbigare att ta sig till oss. Första gången de skulle hälsa på oss hemma efter att Tova föddes så tyckte ju sambon att vi skulle anpassa oss så att de kunde ta det efter att de varit hos kusinen, det blir ju så mycket åkande annars. Visst kan man tänka så, men när han själv hade tänkt lite s¨tyckte han faktiskt att de kunde för en gång skull prioritera vår dotter och faktiskt åka för att träffa henne och inte se henne en stund efter vi varit hos kusinen.

Hela tiden har det varit saker som gjort att jag tröttnat. Vill de inte ha bättre kontakt med ett av sina barnbarn så är det deras otur. Som tur är så är Olas syster underbar och hon har även hon påtalat att de gör en del skillnader. Hon och hennes familj är absolut inget fel på, det är bara hans föräldrar som beter sig konstigt.

Jag är glad att din relation med din mamma är bättre nu. För vår del vet jag inte varför det bliivit som det blivit mellan Ola och hans föräldrar. Han var 2,5 år när han kom hit och de hade redan ett biologiskt barn då. Ska jag vara helt ärlig tror jag att Olas syster övertalade hans pappa att de skulle adoptera. Hon var 6 år när han kom och hade länge velat ha syskon. Hon kom efter 11 års försök att få barn så de hade ju börjat bli lite till åren...
 

Artiklar från Familjeliv