Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Adopterad och "nybliven mamma"

Skrivet av Kristina
Jag är 37 år och är adopterad inom Sverige.
Jag var 2 1/2 år när jag kom till min nya familj.
Jag har alltid haft kontakt med min biologiska mor och mina halvsyskon (3 st som alla är yngre än mig).
Det har varit väldigt bra och jag är väldigt tacksam mot mina adoptivföräldrar som har ställt upp på detta.

Jag har nu själv en liten pojke på 8 månader.

Den 11:e november -00 avled min biologiska mor i cancer. Det känns konstigt, väldigt konstigt. Jag har aldrig träffat min biologiska far. Direkt efter dödsfallet så kändes det inte som om jag hade haft några frågor till min biologska mor, men det har kommit upp hos mig nu.
Hur träffade hon min biologiska far? Varför har han aldrig velat haft någon kontakt med mig? Många frågor dyker upp som jag tyvärr inte kan få besvarade.
Som tur är har jag mamma kvar och en underbar make att stötta mig emot när det blir för tungt.

Filip (min lille pojke) hann träffa min biologiska mor innan hon avled. Men för honom så är ju mormor min mamma och ingen annan. Han kommer inte att minnas min biologiska mor och den dagen han är stor nog att förstå, så kommer jag att försöka förklara för honom så gott det går.

Kanske min berättelse inte riktigt stämmer in här.
Men för att förstå sammanhanget så blev det en lite lång berättelse.

Tack för att jag fick skriva av mig.

Varma hälsningar
Kristina

Svar på tråden: Adopterad och "nybliven mamma"

Fel rubrik

Skrivet av  Kristina
Eftersom jag inte vet hur man rättar ett inlägg så gör jag så här istället.

Jag såg att rubriken såg lite konstig ut.

Ta bort dubbelfnuttarna runt nybliven mamma.

Hej då/Kristina
 

Släktforska?

Skrivet av  GH
Kan du släktforska någonting från din Biologiska mammas sida?
Jag tänkte om du vet om det bor några "släktingar"
som du kanske kan ta kont. med och därigenom kanske få svar på en del av dina frågor, ja, självklart kan man ju inte få svar på alla frågor man bär på, men ja, du kanske tycker min fråga är knäpp, men jag bara undrade.

 

Släktforska, jovisst

Skrivet av  Kristina
Jag har den turen att "känna" min bio mors båda bröder. Den ene bor här i närheten och den andre nere i Hjo.
Det var ett mycket bra förslag att jag skulle fråga dom, det hade jag faktiskt inte tänkt på.
Tack så jättemycket för svaret.
Jag ska prova att fråga dom och se om dom vet något mer om mina första 2 1/2 år i livet.

 

Artiklar från Familjeliv