Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hemma i blasket igen

Skrivet av Camilla m David o Sofia
Hej allihop!

Nu är vi hemma igen efter en underbar vecka i Sälen. Sofia fick för visso stanna hemma hos pappa, men jag och David har åkt skidor som aldrig förr. Det har varit en fröjd att se honom susa nerför backarna (och att själv för första gången på många år få lite tid över att själv åka utför i andra backar när han gick i skidskola).

Kanonkul har det varit. Nu återstår en dag ledigt (studiedag i skolan i dag), sen börjar allvaret i morgon. I dag är stora tvättdagen.

Hoppas ni alla haft en angenäm start på det nya året och god fortsättning!
Svar på tråden: Hemma i blasket igen

Låter super skönt...

Skrivet av  Anette,Albin010323+Maja-97
Maja åker oxå i dom stora backarna.. men nu börjar vi ju om i småbackarna med Albin.. :-)
Vi åker veckan 4... fast vi åker bara till Branäs.. ca 15 mil norr om Karlstad, så jag är lite orolig över snön...

Varför va Sofia hemma, va hon sjuk.. eller njöt du bara lite extra.. :-)
 

Hatar snö

Skrivet av  Camilla m David o Sofia
Sofia alltså. Jag får henne inte ens att åka pulka. Hon vrålar om jag sätter henne på en snowracer. Och vägrar allt vad karusell heter.

Alltså får det vänta några år tills hon själv vill.

Dessutom hade jag ju inte kunnat åka om hon varit med eftersom Magnus inte var med upp (var där med en tjejkompis och hennes två barn som gick i samma skidskola som David). Så jag njöt lite extra ja, och Sofia med för den delen som roat sig med sin favoritunderhållning hela veckan - att se på film och spela dataspel - utan konkurrens från brorsan ;-)
 

Låter som här...

Skrivet av  Anette,Albin010323+Maja-97
när man är hemma med pappa så är det SÅÅÅ kul.. pappa spelar gärna tv-spel och det på film.. medanns mamma bara gör tråkiga saker.. typ städar, damsuger osv...
 

Wow

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
duktig kille. Låter verkligen som en toppensemester.
Vill cokså åka, ahr inte åkt sedan -96. Ole åker varje år med jobbet så lite avis är jag.

Ha det gott så ses vi snart igen *kram*
 

Artiklar från Familjeliv