Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många barn här har blöja dag

Skrivet av Mamma
o natt fortfarande?Eller är mitt barn ensam om det nu?
Svar på tråden: Hur många barn här har blöja dag

Torr...

Skrivet av  Marie
både dag och natt har min flicka varit sen hon var 2 år.Det gick otroligt bra att vänja av henne med blöjan! Det är inget man kan tvinga fram hos barnen utan dom måste vara mogna och intresserade själva för det. Gör toabesöken till en kul grej och inte fråga om ditt barn ska kissa utan säg bara:
- Kom så går vi på toaletten!
Barn har så mycket annat att göra nu för tiden så dom har lite svårt att gå ifrån.
Lycka till och var lugn, en dag är ditt barn också fri från blöjan!!
 

Torr..

Skrivet av  Anette,Albin010323+Maja-97
Albin slutade med blöja både på dagen och natten förra sommaren.. alltså sommaren-03..
Jag säger som Marie ayy gör det till en kul grej, och försök att inte stressa honom/henne..

Köp lite fina kalsonger.. kanske lika dana som pappa har.. :-).. eller trosor som du...
 

Hehe

Skrivet av  Mamma
Tror inte jag vill se min dotter i string än=)Det enda jag använder.=)
 

Nä det förstås... :-)

Skrivet av  Anette, Albin010323+Maja-97
men kanske samma färg... och till tjejor finns det ju med alla möjliga prinsessor på...
 

Nattblöja

Skrivet av  Anna K 010420 040731
Ben har varit torr länge på dagen men på natten är han inte torr alls. Jag tror det kan ta ett tag till.
 

Nattblöja här!

Skrivet av  Camilla L & Tilda
Tilda äter fortfarande knappt två flaskor välling precis innan läggdags så blöjan behövs, tyvärr. Har provat några gånger utan men så vaknar hon ledsen på natten när det har hänt en olycka, då vill hon ha en blöja på sig. Har försökt ta upp henne för att kissa när vi själva skall lägga oss men då blir hon ännu mer ledsen och stel som en pinne, vill aboslut inte sätta sig på en iskall toaring, förstår henne!
 

Tom...

Skrivet av  jess med tom
vill ha blöja när han bajsar - annars är han torr både natt o dag!
 

Dagtorr

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
men ej på natten, han dricker för mycket på kvällen, är alltid väldigt törstig på kvällen. Det kommer när det kommer. Dagtorr blev han i somras.
 

Alltså verkar

Skrivet av  Mamma
mitt barn vara den enda här som har blöja dag som natt=/
 

blöja på natten

Skrivet av  Ulrika m Emil + BF 13/3
Emil är torr sedan i våras någon gång med på natten har vi blöja. Han äter 2 dl välling det sista han gör så blöjorna brukar ha rejäl tyngd på morgonen:-)
 

kvällstörstig

Skrivet av  LenaP & Wilda
Wilda dricker fortfarande sitt älskade "helrör" med välling på kvällen. Hon går ner i varv och tycker så mycket om det så vi fortsätter ett tag till. Därför har hon nattblöja. Dagtorr har hon varit sedan sommaren -03.
Detta varierar jättemycket mellan olika barn.
 

Jennie

Skrivet av  anne m nathalie -99, jennie -01 & madeleine -03
dricker fortfarande en flaska välling innan hon somnar så hon måste ha blöja på natten. Vi har försökt köra utan välling några gånger men det har inte gått så bra, dessutom tycker jag att det är bra att hon får i sig sin välling eftersom hon är så dålig på att äta annars.
Annars så har hon varit torr dagtid väldigt länge. Men nattblöjan åker när hon slutar med vällingen på kvällen.
 

Artiklar från Familjeliv