Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jeanna mår bättre nu...

Skrivet av K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
hon spydde faktiskt bara tre gånger...sov sedan ett par timmar...men redan på kvällen var hon regält hungrig och roade sig sedan med att "shaka" loss till James Brown strax innan läggdax (ja hon har lite udda musiksmak). Vid 1-tiden hade hon feber och fick alvedon...sedan sov hon till 9 på morgonen utan avbrott...då hon vaknade med orden -jag mår bra nu. För att sedan genast börja leka med de presenter hon fick igår.

Ja, så det är bara att hålle tummarna att Tomas och jag inte åkt på skiten, liksom övriga födelsedagsgäster. Fast de flesta hade redan haft kräksjukan.
Svar på tråden: Jeanna mår bättre nu...

Skönt att de

Skrivet av  Mia med Ludvig 29/12-01
är på bättrings vägen. *peppar peppar* att ni klarar er.
 

vilken mardröm:-(

Skrivet av  Cayenne m 2 tjejer +bf feb.
DET kalaset glömmer ni aldrig (ínte gästerna heller). Skönt att hon snabbt blev bättre i alla fall!
 

haller tummarna..

Skrivet av  Mika&Ellen i KL
korsade att inte ni far det du och Tomas!!

MEN vilken f-dag!! stackars Jeanna!! BRA att hon kanner sig battre nu iaf!!

Kram
Mika
 

Hur..

Skrivet av  Mika&Ellen i KL
kan man halla tummar korsade *fniss*!! jag menar anaturligtvis fingrarna... *S*S*
:o)
 

Svengelska :)

Skrivet av   K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
tror jag det kallas!!! Eller vad tror du???
Kanske dax för lite hemspråksundervisning :)
 

Åhhh vad skönt!

Skrivet av  ~Caroline&Ellen&Olle~
Hoppas du o Tomas förblir friska!
 

Skönt att höra!

Skrivet av  Lotta m. Lucas -01 & bebben v.8
Ja, magsjuka är inget roligt alls =(
Hoppas ni andra + gästerna klarar er..!
Kram!
PS! Hur mår magen? =)
 

:-)

Skrivet av   K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
Magen växer och frodas...hur mår din mage? Verkar som om det kanske vill gå vägen denna gången :)

Själv kan jag inte riktigt dölja att jag är gravid längre, och lillbebben hör av sig i form av sparkar och bök säkert 1 gång i timmen. Häftigt! Jeanna har också kännt sparkar och pratar om det mest hela tiden. Busbebis kallar hon den :)
 

Å vad spännande!!! (oj, blev långt...)

Skrivet av  Lotta m. Lucas -01 & bebben v.8
Jag bara längtar tills min bebbe ger sig tillkänna =)

Jo, visst verkar det ju som om denna bebben har "rotat" sig i min magge *peppar, peppar*
2 av 2 MF/utomkveds har ju skett i v.5, så jag har ju passerat min egna lilla gräns. Men....allt kan ju hända än.
Vi har inte sagt något till Lucas än om bebben. Dels för att något faktiskt KAN hända, plus att väntar blir så lång för honom.

Nu har vi ivarjefall "tagit steget" och berättat för våra familjer, syskon, kompisar osv. Det är ju trots allt de man vill ha stöd av, IFALL något händer.
Bara våra jobb kvar att berätta för...
Vill eg. berätta på jobbet nu, eftersom jag knappt kan göra det jag ska pga illamående osv. Men jag ska försöka härda ut 2-3 veckor till.

I vilken vecka är du nu? Halvtid ungefär va? Jösses, jag har svårt att dölja NU..=) Måste tänka mig för aå jag tar på mig pösiga tröjor till jobbetr ;-)

Sköt om dig, och hoppas att dusten med Tomas löser sig!
Kram!
 

v24 är jag i...

Skrivet av   K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
så jag har faktiskt passerat halvvägs :)

Alltså magen graviditet 2 är bra lustig. I vecka 8 berättade jag för de på jobbet osv för jag kunde inte förstå hur jag skulle kunna dölja det mer än max en vecka till. I vecka 14 hade jag fortfarande mina vanliga byxor (i vecka 8 var jag tvungen att ha mammabyxor), i vecka 16 trodde jag att jag väntade tvillingar. Magen är liksom lite konstig...den växer i olika ledder olika fort och däremd syns det olika mycket.
Hursomhelst, nu är det mammakläder som gäller...men inte mina gamla favvisar från graviditeten från Jeanna - för de är inge sköna. Nu vill jag istället ha en annan typ av brallor. Eller magen vill ha en annan typ av brallor. Tror jag blir knäpp :)

Vi berättade för Jeanna omedelbart, och nog är väntan lång...men samtidigt har det varit jätteskönt. Jag har hela tiden berättat och förklarat hur jag mår...typ mamma mår illa för hon har en bebis i magen, eller mamma är trött för bebisen i magen gör mamma trött.
Jeanna är superengagerad och klappar på magen nästan så fort hon har chansen. Hon fantiserar också om hur hon skall mata och trösta bebisen. Ja, detta med bebisen är en viktig del i hennes liv, men jag har faktiskt inte upplevt någon otålighet. Jag har sagt att när navelen pekar ut så kommer bebisen snart - och därför kan hon ju också se att det inte är dax ännu...bara att magen blivit större och navelen blivit grundare :)

Mycket snack om ingenting, sorry!

Skönt i alla fall att du passerat v5, nu hoppas vi att du passerav v12 och sedan v 31 :)
 

Precis!!

Skrivet av  Lotta m. Lucas -01 & bebben v.8
De är mina nästa gränser; v.12 och v.31.
Men även v.-24-25 kommer va som en gräns, eftersom jag isåfall vet med säkerhet att bebben klarar sig om h*n kommer ut då (om inget annat inträffar).

Passerar jag v.31 så kommer jag gå på övertid ;-)
 

Skönt att

Skrivet av  Sanna m Sacha 18/12-01
det vände fort. Kräksjuka är verkligen ingen höjdare... :-(
Hoppas ni slipper- och alla gäster...Tyvärr blir man ju inte immun om man så har den hundra ggr, så om några dagar lär ni väl veta...;-)

Ja, lite udda musiksmak har hon allt, er bustjej.:-P