Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Röda utslag i rumpan

Skrivet av Åza o Olivia
har hon också, hon har haft det i tre veckor nu, ibland blir det bättre men så kommer de tillbaka, ser ut som röda plitor över hela stjärten, små blåsor liksom, vad kan det vara och hur ska jag bli av med dom, ingenting hjälper ju! Jag har smörjt med inotyol och silon, bytt blöjsort, luftat...De började när jag bytte från libero till pampers, men nu har jag bytt tillbaka och inte hjälpte det.
Kram
Svar på tråden: Röda utslag i rumpan

Låter ju som

Skrivet av  Bea & Alicia 5/8 -01
värmeplitor, men tycker att de skulle ha försvunnit när du luftade.
Har hon börjat äta nå´t nytt för ung. tre veckor sedan, som hon kan vara överkänslig mot? Något hon har ätit regelbundet sedan dess?
 

nej inget nytt

Skrivet av  Åza o Olivia
vad jag kan komma på, funderar också på om det var nåt hon ätit, ser ju ut som nåt sånt, men det ända hon ätit regelbundet är pasta och välling.
Kram
 

Ja, det

Skrivet av  Bea & Alicia 5/8 -01
ska ju inte ge utslag förståss.
Hoppas att du lyckas komma på vad det beror på och får bort dem. Verkar hon besvärad av plitorna?
 

Kan vara

Skrivet av  Ria
värmeplitor. Vår 2-åring har haft det i sommar. Som du beskriver låter det precis som om det är samma. Lufta så mycket som möjligt och smörj med mjukgörande kräm (som får torka in ordentligt) innan du sätter på blöjan. Det försvinner på ett par dagar, men kommer lätt åter igen. Tur att det snart är slut på blöjdagarna för vår 2-åring!
Hoppas det ordnar sig!
 

tack för svar

Skrivet av  Åza o Olivia
det verkar svida lite när man tar på salva, men i övrigt verkar hon inte bry sig, ska försöka lufta mer. *tar undan alla mattor som hon kissar på så fort hon är utan blöja.
Kram
 

Artiklar från Familjeliv