Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur ser eran lördag ut?

Skrivet av Anki
Hela familjen klev upp kl 7 imorse. Vi har myst hela morgonen. Nu är Anton och maken ute på gården och leker. Dom gorde en liten snöbacke på gården, ingen stor, finns inte tillräckligt med snö men tillräckligt så det blev en liten kulle iallafall =) så nu åker han Bob i sin egen lilla "pulkbacke". Själv är jag inne och städar bort julen, känns så skönt att få bort pyntet nu... det går ganska fort att städa för jag har inte haft så mycket julsaker framme iår.

Sen får vi se vad vi hittar på. Har inga planer för kvällen förrutom att se v75 och hoppas på lite pengar, tycker det är på tiden....

Ha en skön lördag!!
Svar på tråden: Hur ser eran lördag ut?

Man kanske skulle

Skrivet av  Anna J med Oscar och Ida
städa bort julen, ja... fast Knut har ju inte kommit än *s* Granen håller på att barra bort alldeles, så det är kanske dags :-D
Annars är det terminsstart på fotbollsskolan för Oscar, så det åker vi iväg på vid ett-tiden, han, Ida och jag.
Annars inga planer direkt, ta det lugnt, tvätta och stryka lite och kolla över vad som ev behöver införskaffas inför skidresan om en vecka. Köpte en urgullig skidoverall på tradera åt Ida för 36 spänn + porto, illorange, så vi lär se henne i backen ;-) Måste bara hitta nåt typ av underställ till henne och mig... *rotar i garderober och lådor*
Ha en underbar dag ni också! :-)
 

ska fira min mamma

Skrivet av  Malin, Tilde & Nora
Som fyller år idag, så vi ska dit på lunch så får barnen träffa sina älskade kusiner också :)

Och jag och barnen åt frukost i sängen, låg på en prydlig rad alla tre och drack juice o åt mackor, mysigt! Sedan har damerna mest sprungit omkring i badräkt och lekt hav o hajar :)

Är också sugen på att få bort allt julpynt och speciellt GRANEN, men jag är nedröstad... Får väl slänga ut den när barnen sover antar jag ;)
 

Vår lördag!

Skrivet av  Madde m Alexander-01 & Izabelle-05
Jag och Belle vaknade vid 9.15, gick in till Matte och Alex och låg och mös allihopa en stund! Sen var det frukost och nerplockning av julsakerna efter det! Sen kom svärföräldrarna på fika och jag och svärmor åkte en sväng för att handla fleeceoverall till lillgumman (då alla utekläder vi har till henne är för stora) och det blev givetvis mer kläder till henne och Alex med! :)

Nu surfar jag och Matte, medans Alex spelar Nemo och Izabelle sover i mitt knä! *pekfingervals*

Skall snart äta älgbiffar som svärmor lagat och tagot med innan vi skall ha lördagsgodis och mys framför TV:n!

Trevlig lördag!
 

Vår lördag...

Skrivet av  Lena m Wilma
Har varit inne hela dagen. Tvättat diskat lagt in saker på tradera städat gjort mat. mannen är i köket snart blir det video tror jag. Kevin har tränat fotboll och lekt med kompis. Har pratat i telefon oxå. Wilma har gjort en massa bus tar saker och kastar bara för att se HUR ARG jag blir..
Så har vår dag varit ska snart lägga Wilma om ca 1 timme..
kram Lena m Wilma
 

Artiklar från Familjeliv