Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jösses vad det blåser!

Skrivet av AT med Theo-01 & Tuva 040818
Vi har haft 3 strömavbrott redan, men alla gångerna kom strömmen igen efter en-två minuter.
Men som det blåser nu får vi väl snart in en tall på huset igen (hände för 3 år sen) *ryser*
Håll er inne tjejer!
Svar på tråden: jösses vad det blåser!

Ja här i Växjö...

Skrivet av  Lena m Wilma
Blåser det massor oxå tur att man inte ska ut. men sonen är hos en kompis så kl 20 får jag nog gå möta honom Håll i er alla..
Kram från lena m Wilma
 

blåser här med en hel del

Skrivet av  Emma med Daniel&Ida
och sonen är hos farmor
så det bliv övernattning där för att dra ut honom i blåsten för att ta hem honom är nog ingen höjdare :)
hehe han njuter väl massor nu när han myser med farmor¨
och jag kan äta ischoklad utan att han kommer direkt och vill ha :P
 

blåser??

Skrivet av  Anna med grabbarna
Här är vindstilla och hur härligt som helst!

Vadå blåser??




*NOT*

Har ryckt till hur många gånger som helst och varit säker på att fönstren ska blåsa sönder. Vill INTE gå ut nåt idag kan jag ju meddela. Och det tänker jag inte heller. Inte ens för att röka. Å då ska ni veta att jag är konstant röksugen!!

 

Här har det..

Skrivet av  LenaH m Michelle-01 & Tove-03
..börjat ta i ordentligt nu. Det knakar och brakar i hela huset.....usch.....jag gillar det inte. Toves dör står och knarrar hela tiden så hon vaknar väl snart igen.....
 

Ja håll i hatten!

Skrivet av  Anna J med Oscar och Ida
Här viner det duktigt runt knutarna får jag säga... Grannens nockpannor ha farit ner och vår markis slår och slår mot väggen... Oscars kommentar: "Vi går INTE ut nåt mer idag!" :-D Han är fortfarande lite stissig för att hans mössa blåste av honom på väg från affären och ut i bilen...
 

Ja, vi blev lite nervösa

Skrivet av  Vickan
idag när strömmen gick i hela Nödinge just under genrepet inför Elviskonserten! Strömmen höll sig borta lagom så att vi hann äta smörgåstårta och dricka kaffe, sen var det bara att fortsätta öva.

Konserten, om nån undrar, gick hur bra som helst och det var alldeles fullsatt. Vi fick fin minnesmedalj av arragörerna och en ros av projektledaren för projektet "Vakna-droger dödar!" dit alla pengar gick.

Nu blåser det storm här ute ....men det är ju lite mysigt, blir det strömavbrott får vi väl ta fram ljus och sällskapsspel istället för att sitta vid varsin dator...*ler\' Vad ska man göra då? Prata?! ojojoj....*skratta*

Nu blinkar det som sjsutton här så jag får väl se om ajg får iväg nåt inlägg! Trevlig kväll iaf! kram
 

Låter inte skoj!

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
Vi hade en hel del strömavbrott här i Portland förra vintern. En gång fick vi äta middag med bara stearinljus... Ganska mysigt i och för sig.
 

Än har det nog inte

Skrivet av  Skrållan m Hampus & Maya
riktigt kommit hit upp om det nu gör det öht. Tyckte det blåste lite igårnatt, men inte mer än vanligt.
Såg otrevligt ut med alla bilolyckor.
Hoppas ni alla hållit er inne.
 

Nu verkar det lugna sig i alla fall...

Skrivet av  Ulrika m Martina-01 och Erica-04
Strömmen har vi kvar också, rena lyxen.."ler"
Hoppas alla klarat sig bra...
 

här var det strömlöst hela natten

Skrivet av  AT med Theo-01 & Tuva 040818
Men vi var ju förberedda.
Mellan första och andra avbrottet letade gubben upp 3 ficklampor så jag o gubben och Theo hade varsin.
Mellan andra och tredje strömavbrottet värmde jag Theos välling + kokade 1 liter vatten och slog upp på termos så vi hade ifall han ville ha mer välling.
Mellan tredje strömavbrottet och det fjärde (som varade hela natten) så nattade jag Tuva.
Sen satt vi och mös med levande ljus när strömmen gick strax innan 20.
Gubben nattade Theo och de övade på hur han skulle hitta sin ficklampa om han vaknade och skulle gå till vårt sovrum.
Jag riggade en gammal luciakrona med nya batterier och satte i vårt sovrum, så man såg Tuva utan att famla efter ficklampa.
När båda barnen sov satte jag och gubben oss och tävlade i Pinball på min bärbara dator.
Men jag gick och la mig vid 10.30 och la Tuva bredvid mig i sängen eftersom vi har elelement och det började bli kyligt i sovrummet.
Strax därefter kom Theo ficklande över till vårt sovrum så gubben gick också och la sig och värmde honom :)
Jäyttemysigt att ligga där och kura alla 4.
När jag ammade Tuva 5.30 hade strömmen fortfarande inte kommit tillbaka men nästa gång vi vaknade 7.30 så lyste min sänglampa.
Hoppas ni andra också klarat er undan från nedfallande träd och sånt *ryser*
 

Ström har vi men inget varmvatten!

Skrivet av  Linda m Oliver
Undrar vart man ringer!

Trode huset skulle välta..... *rysa*
 

Artiklar från Familjeliv