Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Katching!

Skrivet av Malin, Tilde & Nora
Har tjötat på Nora att flickor är hon och pojkar är han. Men hon har eeeenvisats med att alla är "han".
Men nu för några minuter sedan så stod hon i dörren till sitt rum och svängde fram o tillbaka och sa "Maaaaaaammaaaaaa, jag är en hon och Tilde är en hon, och du är en hon, och Markus är en han och Mittmus (Rasmus) är en haaaan.... osv" Katching, där förstod hon det hela! Barn är roliga! :)
Svar på tråden: Katching!

skulle testa Oliver min han bara fånar sig...

Skrivet av  Linda m Oliver
o säger att jag är en "honhantjejpojkeflicka. " De du.
Visst är det kul när femöringen trillar ner så att man verkligen HÖR det. *ler*

Oliver hälsar till tjejerna o var SÅ nöjd med deras besök o att en av dem INTE ville föjla med hem. *hehehe* Han tog nog det som ett tecken på att han är omtyckt. :-D
 

ha ha

Skrivet av  Ingela
hon har säkert vetat det läääänge, men velat reta dig. Tror du inte? Sån var i alla fall Philip. Han vägrade räkna 1-10. Jag tragglade och tragglade men aldrig. Så slog han sig och fick sys och läggas in på sjukhus. När stygnen skulle tas fick de ge honom lugnande. MYCKET lugnande. När allt var klart satt vi i fikarummet för att "nyktra till". Då sa han rakt ut -mamma 1,2,3 osv ända till 10. Gissa om jag blev förvånad. Sedan tog det drygt ett halvår innan han räknade så igen. Nu är han superduktig på just siffor.

kramiz
 

men det är ju klart ;o)

Skrivet av  AT med Theo-01 & Tuva 040818
Det får ju funderas på lite innan poletten ramlar ner!
Tycker dom funderar mycket nu dom där små.
 

Samma med min son

Skrivet av  Mortorio 18 dagar kvar
han säger också han om alla hela tiden. jag har börjat prata med honom vilka som är hon och vilka som är han. Ibland har jag lite frågetävling med honom så får han säga om fröken är hon eller han, om farfar är hon eller han mm mm.
Då brukar det gå bra, men annars så är det alltid fortfarande han.
 

Artiklar från Familjeliv