Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kul första dag på jobbet....

Skrivet av Vickan
iskalla lokaler, bara lite ström....tydligen nån fas som gör att bara viss el kommer fram. Så vi fick skicka hem nästan alla barn, några barn tog vi med hem till kollegan som bor nära. Imorgon stänger vi helt och har planering hos en annan kollega.

Så säger de på tv att på vissa håll kan det ta flera veckor att få tillbaka strömmen....
Hur sjutton ska man göra då?? Vi som har föräldrar som blir skitsura när vi ringer hem deras barn för att de är sjuka....hur ska de nu reagera??

Nå, det är inget vi kan göra ändå, vi får väl bestämma imorgon hur vi ska göra om det fortsätter vara kallt. Jobba går ju inte och vad jag vet så finns inga andra tillgängliga lokaler.

Ha en bra dag imorgon alla!
Svar på tråden: Kul första dag på jobbet....

Oj, mycket problem med strömmen...

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
i Sverige. Ovädret i Sverige fick t om en notis i vår lokaltidning här i Oregon.

Ha en bra dag imorgon!
 

Tja,

Skrivet av  Anna J med Oscar och Ida
åkarbrasor skall ju värma bra? Säg till barnen att inomhus får man inte ta det lugnt, där måste man SPRINGA hela tiden så man inte fryser fast... Eller ni har kanske lite gamla möbler ni kan hugga upp och göra en käck brasa av mitt på golvet? ;-)
Nä, skämt åsido, hoppas ni får värmen tillbaka snart! Kram! (en extra varm en)
 

oj

Skrivet av  Ingela
vilken soppa.

Jag fattar faktiskt inte föräldrar som blir arga/sura när personalen ringer och talar om att ens barn är sjukt. Jag skulle faktiskt bli arg om de INTE gjorde det.

Sen tycker väl jag är det är så självklart detta. Ni har inga vettiga lokaler att ha barnen i. Ni kan inte trolla. Då får man väl göra det bästa av situationen. Jag vet att det kanske är surt att vara hemma från jobbet, men barnen är ju vårt/föräldrarnas ansvar. Äsch, ibland får man faktiskt tänka mer på människan än på pengarna.

Hoppas ni får strömmen tillbaka snart.

Kramiz
 

Artiklar från Familjeliv