Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

+6.5 grader och SOOOL idag!!

Skrivet av lilla A
Så nu ska jag ut och städa upp i perennrabatterna som fått vara sedan i höstas!! Och ska försöka ge mig på våra fruktträd också, som vi inte beskar förra året för vi tog över huset (oc trädgården) i mars och hade fullt upp med renovering!! Hua, tror ni jag klarar det?? Håll gärna tummarna... Hihihi!!

(det är synd om mina träd!!)
Svar på tråden: +6.5 grader och SOOOL idag!!

Gick det bra?

Skrivet av  ME
Vi satt ute och drack kaffe idag, så här var det nog ännu varmare. Det var riktigt behagligt! :)

Hoppas träden är fina nu. Våra blev beskurna rätt hårt av förra ägaren insåg jag när jag inspekterade igår, så vi gör som ni och renoverar iår istället...
 

Gick väl ganska bra...

Skrivet av  lilla A
Först klippte vi och klippte och klippte sen kom syrran förbi och sa "ni ska ta lika mycket till!" så då gick vi ett varv till... Hihihi det stackars trädet ser inte kloookt ut!! men syrran vet, så jag litar på att det ser klokare ut när det börjar komma blad!!!

Har ett träd kvar att klippa, men vi åkte och köpte en sån där lång sekatör så det är som att klippa små små små kvistar, fast vi tar grenar upp til 4cm omkr med den!!! (och det var faktiskt kul att beskära!!)