Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jag är sommarstugehyrare!!!!

Skrivet av Rådvill nybörjare
Hej!
Vi ska hyra en sommarstuga ett år from 1/4! Trädgården är mycket eftersatt, och eftersom vi bara hyr vill jag inte lägga för mycket pengar på växter. Dessutom vill jag kunna njuta redan nu i sommar av trädgården. Vilka växter ska jag köpa? Vi kommer vara där varje-varannan helg nu under våren och sen hela sommaren (vattning). Hur är det med olika sallader? När sår man dom och hur mycket vattning behöver dom? Gräslök? Klarar den sig själv? basilika? Oregano? squash? Jag vill så gärna ha nyttoväxter, men går det verkligen när man inte är där så himla mycket nu i vår?

Råd mig!!
Svar på tråden: jag är sommarstugehyrare!!!!

Grattis!

Skrivet av  Pernilla, zon 1
Grattis till trädgården!

Eftersom du ska vara där på helgerna går det bra att så grönsaker tycker jag. Om du vill kan du lägga på fiberduk efter att du sått, så bevaras fukten bättre, och det blir bättre klimat för småplantorna när de kommer upp. Köp fröer som du vill ha, och läs på fröpåsarna, där står mycket nyttig information om såtid mm.

Kryddväxter kan du köpa plantor av och ha i kruka t ex. Sommarblommor är väl också att rekommendera eftersom det är en säsong ni ska vara där. Passar ju fint att sätta i krukor och på friland.