Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När blommar liljekonvalj?

Skrivet av aco
Eftersom jag kommer att gifta mig under våren 2005 undrar jag när liljekonvaljerna blommar? Tänkte nämligen, om de nu blommar när jag har tänkt, plocka liljekonvalj och duka med.
Svar på tråden: När blommar liljekonvalj?

Slutet av maj..

Skrivet av  Malva
..början av juni.
Det varierar nog en hel del beroende på var i Sverige du bor skulle jag tro. Jag bor i zon 3-4 och våra lijekonvaljer brukar vara i blom på skolavslutningen.
 

Slutet av maj...

Skrivet av  Fru Marmelad
...i år blommade de i vår trädgård i bergslagsskogarna ;-). Men då hade det ju varit en riktigt varm vår så jag tror de kan ha varit lite tidiga.
 

Hur är det i zon 1 då?

Skrivet av  aco
Bröllopet kommer att vara i början-mitten av maj. Vågar man chansa?
 

Ingen aning!

Skrivet av  Fru Marmelad
Hur mycket kan det skilja? En vecka eller två? Hoppas nån zon etta kan svara bättre *S*
 

tror inte det

Skrivet av  AT med Theo-01 & Tuva 040818
till mors dag (slutet av maj) brukar vi ha liljekonvaljer i zon 1
 

du kan

Skrivet av  Petra
annars beställa från blomsteraffären!
Det gjorde vi ett år när det var födelsedag. De var SUPERSTORA & underbart fina!
 

Hej!

Skrivet av  aco
Lite nyfiken på vad du fick betala och hur mycket du köpte. Var det en bunden bukett eller "ett fång med blommor", om du förstår hur jag menar?
 

Minns inte..

Skrivet av  Petra
Det var styckpriser på dem. Minns inte riktigt va de tog för dem. Detta var i april...........
Var inte födelsedag heller kom jag på.. det var till min kusins begravning.. hon var nio år.....ÄLSKADE liljekonvaljer..
 

Artiklar från Familjeliv