Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

någon som vet, ang en häck

Skrivet av JEn.
Vi har flyttat och på framsidan finns en häck av snöbär som jag inte vill ha där, någon som vet när man bör ta upp häcken? Vår elller höst?
Svar på tråden: någon som vet, ang en häck

Det spelar ingen roll!

Skrivet av  Birgitta, since 1997
Däremot är det bråttom nu, om du vill hinna plantera ny häck i höst! Ska den gamla häcken däremot bara bort så spelar det ingen som helst roll när ni gör det.
 

Hej Birgitta

Skrivet av  Jen
Jag hade tänkt att sätta upp ett staket istället. Vet du något om snöbär? Jag har hört att den ska vara mycket jobbig att bli av med:(
 

De sprider sig som ogräs

Skrivet av  Signe
Är de i anslutning till gräsmatta klipper man ju av skotten med gräsklipparen så då är det inte så farligt.
Kan bli jobbigt runt ett staket.
Men varför byter du en insynsskyddande häck mot ett staket?
 

Varför jag byter..

Skrivet av  Jen
Ja jag vet knappt varför:) Först och främst för att jag inte tycker att det är snyggt som häck, bor i radhus, sen så är de ju giftiga och dessa vista bär inbjuder min lilla dotter till att plocka!!

Den ser så vildvuxen ut och jag tycker snöbär gör sig bättre om man har en stor tomt.

 

Klipp den

Skrivet av  Signe
i blommning så länge dottern är liten, då blir det inga bär och itne blir den vildvuxen heller.
 

SIGNE

Skrivet av  Jen
Rekomenderar du mig att Nu i höst klippa ner hela häcken??

Tack för din hjälp!
 

Vi klipper våran

Skrivet av  Signe
häck som innehåller spirea och snöbär när vi tycker att det är dags, vilket brukar bli 1 gång på våren och 1 gång på hösten.
Vi har sällan några bär i våran häck, fast man får ju heller inte så mycket blommor då.
 

Artiklar från Familjeliv