Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har städat bort sommaren...

Skrivet av myself
och det känns vemodigt, men också skönt på ett vis. Nu är det gjort. De blommor som ska sparas är räddade från frosten och frön är insamlade i väntan på våren.

Men VARFÖR gräver jag alltid sönder mina dolda lökväxter så fort jag sätter en spade i jorden? Jag kommer ju aldrig ihåg var jag har mina krokusar, tulpaner, allium mm.

Inte just DE krokusarna! Dumma mig!

Givetvis rycker det i löknerven. Kanske hinner man dra en sista repa till blomsterhandeln och köpa på sig lite vårprakt? *frosseridraget hör av sig* Vill ha allt!

Hittade nyss till min stora förvåning en skiss över lökväxterna, som jag tydligen ambitiöst gjorde i våras och nu inser jag att jag faktiskt BORDE ha koll på mina lökar, de i jorden alltså. :-) Synd bara att jag inte hittade den innan jag började gräva runt.

Och vad vill jag ha sagt? Tja, säg det? Babblar lite i största allmänhet sådär. ;-)
Svar på tråden: Har städat bort sommaren...

Jag också!

Skrivet av  Pernilla, zon 1
Idag åkte pelargonerna och fuchsian in i garaget, och utemöblerna också. Känns skönt, men det är låååångt till våren. Jag har en pojk som är tre år, så vi är ju ute en hel del. Då är det så härligt att ha nåt att pyssla med i trädgården. På vintern är det ju så "öde" liksom.

Men kanske man skulle peta ner lite fler lökar, ingen dum idé:-)
 

JAG OXÅ!

Skrivet av  Jost med busfrön*3
Eldat löv och klippt gräset för sista gången i år. Grävt ner lite träd som innhandlats på rean. Samlat in frön. På tal om lökar så gick jag ett år ut med slägga och kil. Det gick alldeles utmärkt att plantera lök så. Täckte med lite tinad jord. OCH de lökarna kostade 20kr för 40hundra!!!!!!Så visst kunde man chansa lite.
 

Artiklar från Familjeliv