Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack för alla svar! -ironi-

Skrivet av Anna, Sthlm
Jaha, är detta en sida för inbördes beundran? Var mina frågor för dumma? Ja, men ursäkta att jag tittade in och trodde ni ville dela med er. Ha ett underbart liv!
Svar på tråden: Tack för alla svar! -ironi-

Lilla du.

Skrivet av  Linn med Jesper
Det kanske helt enkelt är så att ingen kan svara på din fråga för att ingen har ett svar. Inga frågor är för dumma, men att bli irriterad och otrevlig för att ingen kan svara det tycker jag är dumt!
 

så trevlig du är -not-

Skrivet av  Anna, Sthlm
Så nedlåtande du är! Tänk att du klagar på nåt du inte själv lever upp till!!!!

Det finns svar om häckar men i annat inlägg så ditt resonemang håller inte.
 

Skrivet av  Linn med Jesper
du vill att jag ska svara på sånt som jag inte vet något om då eller?

Jag har frågat massor med grejer här inne och många gånger inte fått svar och då tar jag för givet att ingen vet, jag förväntar mig inte att någon ska svara mig bara så att jag inte ska bli ledsen och irriterad.

Ursäkta om du tyckte jag va otrevlig, men ditt trevliga inlägg va bara upplagt för att skapa dålig stämning.
 

Hur menar du då?

Skrivet av  Malva
Vill du ha perenner som är buskiga eller bara höga?
Jag kan inget om buskplantering men lite om perenner. En del har lavendel istället för häck, men det tar ett tag innan den växer till sig.
Jag är här inne jättemycket men det betyder verkligen inte att jag får svar på alla mina frågor, men om man omformulerar sig och förklarar lite mer hur man menar, brukar någon allt försöka svara.
 

Konstruktivt

Skrivet av  Malva
när du får svar så svarar du inte tillbaka, men andra kan du gnälla på!?
 

Hej

Skrivet av  Oline
Vad jag vet, så är det inte för sent, men jag bor i Skåne. Fråga på plantskolan där du handlar.
Ville du ha buskar, så köp det, det finns ju olika sorter, och de växer olika fort.
Till nästa helg ska vi plantera ligusterhäck.
 

Nu gör jag nåt jag inte brukar

Skrivet av  Maria
Svarar på ett urbota dumt inlägg som inte är värt ett svar.

Anna, du skrev tydligen två inlägg i förrgår. Jag tillhör dom som inte är här så jätteofta, och det finns fler. Andra är här mycket. Hur som helst, det finns inga som helst förpliktelser att nånsin svara på ett inlägg, för att dra det till sin spets. Samtidigt som de flesta inlägg skrivs för att just få ett svar.

Men att bli så sur för att du inte RÅKAT få ett svar, det tycker jag var näst intill skrattretande faktiskt. Du förlöjligar ju dig själv med att skriva på det där viset.

Så mycket har jag läst här så jag vet att folk härinne skriver med hyfs o fason till varann, till skillnad från vad du just gjort! Dumheter.


Tack detsamma! (om ett underbart liv)

Maria
 

Hej Anna

Skrivet av  Illan
Ja, jag förstår faktiskt din reaktion. Det ÄR lite inbördes beundran på Aff - vad ni andra än säger. De som är här mycket lär känna varandra och ögonen letar förstås efter inlägg från dem man känner. Helt mänskligt. Men ge inte upp Anna. Det kan ju faktiskt vara så att ingen kan svaret på din fråga! Eller att man just den dan inte är inne och tittar på Aff. Jag har inte gett upp. Och när jag omformulerat mina frågor har jag fått svar. Så ge inte upp, låt inte bitterhet ta över ditt liv. Det är du som bestämmer hur du ska må och känna dig - inte någon annan :)
 

Ett tips:

Skrivet av  anna
Det finns ett forum på "allt om trädgård", gå in där, det finns experter där, här kanske det mest finns amatörer, =) Men det är dumt att skapa otrevlig stämning.
 

Åh fy...

Skrivet av  A
... vilket otrevligt inlägg!
 

Vadå....

Skrivet av  eline
Nu kan inte jag hålla mig...varför var inlägget otrevligt ? det var det verkligen inte. anna bara berättade var man kan hitta "bättre" hjälp.
Jag har inte heller fått svar alla gånger, men då har jag tagit förgivet att ingen har ett bra svar.
Jag är den där optimisten som aldrig hade kunnat komma på att bara vissa får svar....
 

Det var ju inte...

Skrivet av  Jenny
själva tipsinlägget "A" tyckte var otrevligt utan det ursprungliga inlägget där skribenten tjurade och sa att bara vissa får svar...
 

Just precis!

Skrivet av  A
INTE tipset, utan det ursprungliga från "Anna, Sthlm".
 

Artiklar från Familjeliv