Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

VAD är detta?!

Skrivet av Nugga
Hej!

Detta är en svår nöt att knäcka - har kollat i alla mina trädgårdsböcker men inte sett något. Försöker här också.
VAD är detta för träd som jag har upptäckt i min trädgård? Det är ca 2,5 meter högt, med en smal stam. Liknar mest en förvuxen buske. Men det speciella är frukterna, som jag precis har upptäckt. Det är ett slags avlånga, köttiga korvar på ca 15 cm. De växer i klasar om ca 4-5 \'korvar\' per klase och är alldeles blå/ljuslila. Jättemärklig färg.
Är det nån som har en idé om vad detta kan vara och isåfall: är korvarna giftiga?

Hoppas på svar förstås, men...har inte en aning om vad detta kan vara!
Svar på tråden: VAD är detta?!

Är det kanske ett

Skrivet av  Signe
prinskorvsträd? =)

Har inte en aning, har du inte möjlighet att lägga ut en bild?
 

Åhhh !

Skrivet av  Anna m.Engla
Ingen aning om vad det heter men jag har sett ngt. liknande i Polen...inte till ngn. hjälp men ändå... ;O)
 

Oj, vad knepigt..

Skrivet av  LindaM
kan det ev. var en rönnsumak?? Fast på din beskrivning kan jag inte säga att det riktigt låter så ...*kliar mig i huvudet*
titta in på : http://www.alltomtradgard.se/ -sök på trädgårdslistorna där så kanske du hittar ditt träd och även bild på en rönnsumak (ifall du inte vet hur en sådan ser ut).
Fråga annars där på forumet, kanske någon kan hjälpa dig bättre där? Berätta gärna hur det går med ditt märkliga träd/buske.
 

Artiklar från Familjeliv