Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

okej jag behöver verkligen hjälp

Skrivet av Karin m Moa 040415
Jag vet verkligen vad man ska göra i trädgården till hösten (ingen annan tid på året heller förden delen).

Finns det någon bok eller hemsida eller något för idioter (läs nybörjare :-)) i trädgården. Jag vill verkligen lära mej lite grann. Vill inte ha massor av arbete med massor av blommor men en rabatt skulle vara kul. Vill kunna lite om att beskära buskar och träd. Tänkte anlägga ett trädgårdsland nästa år, men hur sköter man ett sånt? Jag är verkligen en nybörjare kan absolut inget om sånt här. Snälla hjälp mej

Kram
Svar på tråden: okej jag behöver verkligen hjälp

Jag hänger på...

Skrivet av  Kattis
Är nybliven trädgårdsägare och vill också veta mer...
Jag har grävt ett litet trädgårdsland, lagt stenar runt och planterat lite lökar. Eftersom det finns rådjur här har jag lagt på blod-gjord (eller vad det nu heter). Hoppas att det hjälper.
Lycka till och hoppas att vi får tips!
 

några frågor först...

Skrivet av  Lisa zon 6&7
Hur mycket/alt lite tid vill ni tillbringa i trädgården? Vill ni ha blommor och/eller buskar/träd?
Insynskydd? Mycket grönsaker och/eller lite bärbuskar... Sommarblommor och/eller perenner osv skriv gärna lite utförligare så hjälper jag gärna med det jag kan!
 

Bonniers stora trädgårdsbok

Skrivet av  Sofie
Jag är också nybörjare och vet inte så mycket om trädgårdsarbete. Jag har önskat mig "Bonniers stora trädgårdsbok" (har för mig den heter så) i present för jag har hört att den ska vara bra.
 

Tips!

Skrivet av  Anna
När jag flyttade till hus hade jag stor hjälp av "Året om i trädgården" av Mona Lande. Den är smart uppställd med månad för månad, dvs det finns ett kapitel per månad med ALLT som behöver göras. Lycka till med trädgården!
 

Bästa boken!

Skrivet av  Icka
Bästa boken, enligt min mening, är Din trädgård av Karin Berglund, Bonniers förlag.