Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang katter (även på HUs & hem)

Skrivet av Annelie
En fråga om katter. Där vi bor har bara de närmsta grannarna fem katter tillsammans, och det känns som alla använder vår trädgård som toalett. När snön smälter på våren är baksidan full med kattskit. Känns tröttsamt för en hundägare som alltid tar upp efter sina hundar. `

Någon som har ett bra tips på hur man får dem att inte gå i våra rabatter. Lökarna som jag petat ner är uppgrävda var och varannan dag. Det börjar kännas lite trist.
Svar på tråden: Ang katter (även på HUs & hem)

Titta i..

Skrivet av  LindaM
..handelsträdgården dom har en spray som lär ska avskräcka katter genom dess lukt.
Jag har haft den sprayen själv tidigare och tyckte det fungerade rätt ok.
Om man har stor trädgård är det iofs kanske inte så kul att springa runt med sprayflaskan stup i ett..

Det här är ju ett kontroversiellt ämne som brukar väcka känslor hos bla kattägare..men jag förstår din frustration..jag höll på o bli galen när hela barnvagnen för ett antal år sedan blev dränkt i kattp... då minsta grabben låg ute o sov i den!
 

Tack för ditt svar!

Skrivet av  Annelie m Ella
Det där med barnvagnen har vi också varit ute för. Hade den minstas liggvagn i garaget för att visa den för intressenter som skulle komma nästa dag, när jag sedan rullar ut den dagen efter, allt var tvättat och tipp topp, så är hela madrassen full med skitiga kattassar. Tassavtryck är gulligt, men inte i den situationen jag lovar.
 

Vitpeppar

Skrivet av  Sofia på besök
fungerade för den katt som alltid rullade sig i en rabatt jag hade. Kaffesump har jag fått tips om men inte testat. Eller om du har bra kontakt med grannen, be dem anlägga en grävvänlig kattoalett på deras tomt.
 

Kontakta

Skrivet av  Jost
hälsovårdsmyndigheten på din ort
 

Vad

Skrivet av  Mia
kan de göra?
 

Fånga katter?

Skrivet av  Anonym pga ämnet
Jag tror de kan fånga och avliva katter som inte har halsband om problemet blir för stort. Detta gjordes i Norrköping för tiotalet år sedan om jag inte missminner mig.