Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Boktips, tack!

Skrivet av LaMa
Hej,
Vi har precis blivit agare till en enorm tradgard (med hus saklart :-) ) och till saken hor att vi inte kan sa mycket om tradgardsskotsel. Det ar ett gammalt hus (1870) och tradgarden ar jattefin med kulturblomster, ratt stor del hogvuxet gras med angsblomster och gamla frukttrad, nagon halvfardig syrenbersa etc. Jag skulle bli jatteglad for tips pa BRA och praktiska bocker for nyborjare, garna da med inriktning pa lite aldre tradgardsstil. Jag har bestallt nagra bocker pa Bokus, men det ar ju sa svart att veta vilka som ar bra om man inte kan sa mycket fran borjan. Sa hojta garna om bra bocker ni som vet!!
Tack pa forhand, och ursakta att jag inte har prickar over a, a och o!
Svar på tråden: Boktips, tack!

Mitt stående tips

Skrivet av  Malva
är Beskäringsboken, finns både i ny och äldre upplagor. Väldigt bra bok om hur och när olika träd och buskar skall beskäras. Och om du blivit ägare till en enorm trädgård ligger det lite nära till hands att tro att det även ingår lite träd och buskar!? ;)
Lycka till!
 

Jo...

Skrivet av  LaMa
...nagra hundra, pa ett ungefar! Tack for tipset, skall kolla upp den boken.
 

"Lättskött trädgård"

Skrivet av  karin
Hittas nog bäst på ett bibliotek. Det handlar om ekologisk odling och hur man gör det praktiskt för sig i trädgården. En lättläst liten bok, min absoluta favorit.