Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fruset träd?

Skrivet av Jessika
Jag undrar vad jag skall göra med mitt träd över vintern. Vi fick en sorts hassel(krulliga grenar och vissna blad) i kruka i somras. Vi satte ner innerkrukan i en stor ytterkruka på altanen, och kom oss aldrig för att göra något mera... :-(

Nu är det väl lite sent att plantera den i jorden, men vad skall jag göra? Gör jag ingenting fryser den väl ihjäl?

Det är ca 10 cm mellanrum mellan inner- och ytterkruka. Kan jag fylla det med gamla löv el dyl? Är det bra att ställa in hela alltet i garaget (ouppvärmt)? Gubben tycker vi skall ta in den i huset, men det blir för smutsigt/åbäkigt/trångt.

Vi bor i Göteborg, förresten!
Svar på tråden: Fruset träd?

Garaget...

Skrivet av  Maria
...verkar vara ett bra ställe att ha det på. Även fast det inte är uppvärmt står det mer skyddat där. Fyll mellanrummet mellan krukorna med torra löv, hopknölade tidningar och vira in hela krukan i en matta eller nåt.

När våren kommer kan ni ställa ut det i SKUGGAN! Viktigt att det sakta får vänja sig vid ljuset.

 

Tack!

Skrivet av  Jessika
Tack för ditt svar! Ska fixa det i morgon! Hoppas bara det har överlevt helgens frostnätter...
 

Artiklar från Familjeliv