Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej! Ny här

Skrivet av gammelmor med Magnus
Har just blivit med hus och trädgård.
Tomten är 788 m2. Mycket rabatter upp mot huset, inte bra för huset men de ser spännande ut.
Sju fruktträd varav ett nog är körsbär. De andra ser ut som äppelträd, något kan vara päron.
Träden har tyvärr inte klippts rätt från början så det kan nog aldrig bli paraplyform på dem. Men det ska bli spänannde att se vad det är för sorter. Om jag fick önska var jag ville skulle det vara ett Maglemer, ett Transparent Blanche och ett Ingrid Marie. Jag har ingen susning.

Det ska över huvud taget bli _så kul_ att se vad som kommer upp!! Det ska finnas vindruvor som ger frukt. Sen finns ett vildvin som måste ansas en del för det har vuxit upp under taket.

Åh, jag längtar redan till våren!

Tomten ligger nog på en moränhöjd. Den ursprungliga naturtypen är tallskog. Tomten är från 70-talet och otroligt pysslig med en liten damm och drivbänkar och stensättning runt rabatterna. Vinbärsbuskar finns också.

Växtzon 2. I Mälardalen.

Gissa om jag är glad!

Det blir nog en del hängande här inne vad det lider.
Svar på tråden: Hej! Ny här

Hej!

Skrivet av   MiaMaria m Josefin +Krabat v38
Låter kul med hus, och så mycket fruktträd (avis, vi har inga alls) låter som en mysig tomt. Första sommaren är perfekt, då behöver man inte göra något mer än att gå runt och kolla vad som kommer upp i landen :) Vi har bott i hus 3 sommrar och har börjat fixa lite på tomten.
 

TIPS!

Skrivet av  Maria
Om du verkligen vill röra dig bland trädgårdsmänniskor som är oerhört duktiga och hjälpsamma ska du bli medlem på forumen på www.alltomtradgard.se
 

Håller med

Skrivet av  MiaMaria m Josefin +Krabat v39
på www.alltomtradgard.se finns många trädgårsintresserade människor som är väldigt hjälpsamma :)
 

TIPS 2!

Skrivet av  Linda
www.odla.net

Också en bra sida med mycket information och bra diskussionsforum.
 

Är det inte odla.nu du menar?

Skrivet av  Jost med tre busfrön
 

Nej!

Skrivet av  Maria
Det är inte odla jag menar men de har OCKSÅ forum för trädgård. Dock tycker jag att AoT är ett strå vassare.
 

Nu var...

Skrivet av  Maria
...jag för snabb! Frågan var inte riktad till mig.

odla.nu ska det dock vara.
 

Röstar också

Skrivet av  Majan
på odla.nu, nästan lika bra och beroendeframkallande som aff *s*
 

Artiklar från Familjeliv