Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni börjat tänka på vårsådden?

Skrivet av Ullet
Här sitter man med näsan i frökataloger o gör långa listor på vad man vill ha i år och vart allt ska vara. är gravid o kommer väl inte att orka som tidigare men lite ska väl ändå komma i jorden iaf? *hoppas* Vilka är era såplaner för våren som kommer med stormsteg?
Svar på tråden: Har ni börjat tänka på vårsådden?

att lugna ner mig! :-)

Skrivet av  La mama
Förra våren var vår första med trädgård och jag gjorde om hela vardagsrummet till mina förodlingar.
_Allt_ tog sig och sen stod jag där med trettio krukor chiliplantor och jag vet inte hur mycket basilika, koriander och div annat och hade inte hjärta att kasta nånting.
Det blev en himla massa vattnande...
Färre sorter är mitt nya mantra.. ;-)
 

Ja!

Skrivet av  Pernilla
Jag ligger och läser frökataloger på kvällarna, och ringar in och prickar för. Ska beställa från Impecta tänkte jag, jag provade det förra året och var jättenöjd. Ska bl a prova att så några nya salladssorter, och melon. Tomater blir det också, Gardeners Delight, det är den absoluta favoriten av de sorter jag provat. Och så någon mer sort, kul att prova olika.
 

visst är

Skrivet av  Kattis
det snart vår! Min dotter skrattade åt mig när jag sade det strax innan nyår! Har fröer kvar sen förra året eftersom jag förköpte mig då. Har dock kommit på att jag inte måster dra ner på sorter bara så mindre av varje sort och spara till nästa år så en del nya fröer får det bli.
 

Jaadå!

Skrivet av  Jejja, zon 6
Har redan slängt iväg en beställning till Gardens North och ikväll fyllde jag i frölistebeställningen till STA!
 

Artiklar från Familjeliv