Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur mycket tid? Och priser på frö

Skrivet av Nugga
Hej, det är jag igen! Den glada, gravida nybörjaren i trädgården! :-)
Har redan börjat få vårkänslor och ritar och funderar på vad jag skall göra med trädgården i vår - har sååå mycket idéer!
Men maken verkar skeptisk - han har frågat om jag jag inte skall lugna mig ett par hekto. Men vadå?! Jag har drömt om trädgård i hela mitt vuxna liv! Och nu äntligen har jag mina 900 kvm trädgård.

Men min fråga då: hur mycket tid lägger ni ner i genomsnitt på en vecka i trädgården under hög/lågsäsong? Och hur mycket pengar? (förlåt att jag frågar...ni behöver inte svara på den delen om ni inte vill). Vad är rimligt?

En sak till: är det billigare att beställa fröer på nätet än att köpa det i affärer/plantskolor?

Kram
Svar på tråden: Hur mycket tid? Och priser på frö

Som koloniträdgårdsägare...

Skrivet av  Maria
...med en trädgård på 500 kvm lägger jag just nu inte ned någon tid alls på trädgårdsarbete, jag går liksom i ide under vintern.
Under odlingssäsongen skulle jag kunna lägga ned hur mycket tid som helst men brödfödan måste ju också tjänas in.

Jag ställde faktiskt liknande frågor på www.alltomtradgard.se och här kan du se alla svaren: http://www.alltomtradgard.se/forum/show.php?root=13&ID=357864&thread=357865&pid=
 

Priser på fröer

Skrivet av  Maria
Den största fördelen att beställa fröer på webben är att det finns ett MYCKET större utbud än på t ex Plantagen.
 

Artiklar från Familjeliv