Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bil för 6 personer?

Skrivet av Karina
Hej!
Jag väntar mitt fjärde barn och nu får vi inte längre plats i en vanlig bil längre.
Vad finns det för stora bilar?
Vilka för och nackdelar har dom?
Lastutrymnme?
Svar på tråden: Bil för 6 personer?

Kanske en minibuss

Skrivet av  Lia
Vi har precis köpt en som jag skrev längre ner och vi var i kontakt med vägverket och de rekomenderade Peugote 806 och Toyota Previa vi valde Peugoten för den var betydligt billigare .
Klart lastutrymmet är ju inte stort om man behöver ha alla stolar i men när ni ska vara 6 personer går det ju bra att ta ut en stol och sätta barnvagnen där t.ex.
 

Kanske en...

Skrivet av  Nini
...Chevrolet Caprice?
Kan inte så noga olika för och nackdelar, men vet att Signe här på fN är väldigt nöjd med sin.
 

Öhhh du Nini....

Skrivet av  Nickann
Din grännabil då?
Hur många var vi i den för några år sedan??*S*
 

Jojo...

Skrivet av  Nini
...men jag tror inte det är aktuellt i det här fallet *S* Att trycka in 4 vuxna, 4 barn och en hund i en bil avsedd för 4 passagerare gör man bara på cruising och inte när man ska åka och handla eller hälsa på mormor ;o)
Men kanske en Cheva van? Den kunde vi få plats till 4 vuxna och 5 barn i för bara någon månad sedan ;o)
Lugn och ro var det också när ungarna satt som i en bur bakom lastgallret *S* (Där hade dessutom varit plats till fler om de inte envisats med att halvligga... ;o) )
 

VW Sharan alt SEAT Alhambra är trevliga.

Skrivet av  Inki
Skapligt lastutrymme om man bara har fem baksäten på plats.

SEAT:en är billigare att köpa. I övrigt är de likvärdiga, det skiljer inte mycket (om ens något).

Om ni ska prova någon av bilarna rekommenderar jag er att prova parkera. Det kan vara en veritabel mardröm eftersom man har noll koll var bilen "börjar".
 

Oj, med bara 4 baksäten på plats menade jag (IMT)

Skrivet av  Inki
.
 

Trillingbilar: Sharan, Alhambra samt Ford Galaxy

Skrivet av  Galaxy fan
Dessa tre är i princip samma bil. Vi har en Galaxy och är supernöjda med den. Jag tror inte att det är särskilt stor skillnad mellan VW, SEAT eller FORD, ville bara upplysa om att alla dessa tre är syskonbilar, inte bara VW och SEAT.... Ford Galaxy brukar också ligga väldigt bra till i pris jämfört med dom andra två, iallafall jämfört med VW.
 

Yes I know

Skrivet av  Inki
att Galaxyn är likadan. Tyckte dock att den verkade dyrast. Alhambran har, så vitt jag förstått, mer i sin grundutrustning och man slipper köpa till en massa.

Vi har just sålt vår Alhambra. Den blev för stor märkte vi. Nu har vi en Passat Variant igen.
 

köp vår cheva astro!

Skrivet av  Anneli
den är stor! plats för 7 pers. man kan lyfta ur sätet/sätena om man ska lasta, får plats med massor. årsmodell -91 ljusblå metallic, fin.
 

Maila.

Skrivet av  Karina
Hejsan!
Var bor du?
Skicka info om bilen.
Drar den mycket bensin?
[email protected]
 

Jag är också intresserad

Skrivet av  kanske Astro?
du kan väl maila mig också, om ni inte sålt den redan.
Hälsn [email protected]
 

Rekommenderar starkt VW Caravelle

Skrivet av  Jeanette
. Vi har en sådan, den långa modellen, och har aldrig haft en bättre bil. Gott om plats,
8 passagerare + förare och då har du ett ordentligt lastutrymme där bak. Bara älskar vår bil. Tyckte den var lite stor i början, men jag skulle aldrig kunna "gå tillbaka" till en vanlig bil igen. Inte än i alla fall. lycka till i biljakten