Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pruta på begbil hos bilhandlaren

Skrivet av Volvanna
Är det möjligt att pruta på begagnad bil hos bilhandlaren för en bil som är ett par år gammal och säljs av typ Rejmes eller Bilia? Eller är det priset de har angivit på bilen (och ofta på nätet) som gäller? Kan man lyckas pruta med tillbehör? Vad är era erfarenheter?
Svar på tråden: Pruta på begbil hos bilhandlaren

Pruta på...

Skrivet av  Irre
Hittar du saker du inte är nöjd med på en bil SKA du självklart pruta!Vi fick en storservice värde ca 5000:- i "prutning" när vi köpte vår bil.

Snacka på!Kostar inget att försöka! :-))
 

firmans marginaler

Skrivet av  Tompa
service och tillbehör är lättare att få med än att dom sänker priset med samma belopp

tex en storservice för 5000kr kostar i verkligheten firman ca 1000kr i rena pengar

en stereo för 5000kr betalar firman kanske 2000kr för
osv
 

Alltid lättare att få grejer

Skrivet av  PBSthlm
typ nya däck eller som Tompa säger service/stereo.

Men någon tusenlapp bör man kunna pruta på en begbil även om det är lättare att pruta på en ny bil.

 

Fast just Bilia...

Skrivet av  PuttePojkPappan
... som nämns i inlägget ovan verkar ha någon sorts policy att inte pruta utan erbjuda service och grejer istället.

Jag har två gånger varit och kollat på begbilar hos Bilia och ingen av gångerna ville de pruta en krona, utan istället erbjöd de sig att fixa det jag hade anmärkningar på.
 

Stämmer nog, missade att det

Skrivet av  PBSthlm
var Bilia, de är inte mina favoriter direkt. De säljer bilar där inte golvmattor ingår..
 

Tack för bra info!!

Skrivet av  P
Synd då att jag bara hittar "min" bil på Bilia eftersom de verkar svårprutade... Men jag ska verkligen försöka få med lite extra-grejer som gummimattor till hela bilen och en dragkrok kanske...
 

Vi köpte på Bilia

Skrivet av  Lillstrumpa
Det var ca 3 år sedan nu. Vi prutade OCH fick grejor.
Priset som stod på bilen var 85.000:- har jag för mig och vi gav 79.000:- Vi fick dessutom nya sommardäck (2st), CD-spelare insatt och nya Vinterdäck (4st) i priset!

Pruta på du!
 

Artiklar från Familjeliv