Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

betala trafikförsäkringen genom avg!!

Skrivet av IDIOTI
Jaha, så har då borgarna åter igen visat att det skall till varje pris vara klass-skillnader i samhället.
Vanliga knegare har liksom inte råd med detta men kan samtidigt inte sköta sitt arbete utan bil
MOMENT ""..tack borgarna, tack!

http://www.sr.se/Ekot/artikel.asp?artikel=489336

Svar på tråden: betala trafikförsäkringen genom avg!!

Det kan de ju göra

Skrivet av  Vem vet
den dagen då rökare får betala sina sjukkostnader, den dagen som bergsklättrare och upptäckare får betala sina.
Vad kostade inte Kropp när brandkåren fick ge sig ut på Vättern i full storm eller när han blev hämtad i Sibirien (eller var det var).

Kanske kan det till och med bli effektivt, så vi slipper riskera att frontalkrocka med han som har lånat pappas BMW och tror han är Gud på vägen
 

Ja, är det då den som

Skrivet av  Ann@
är vållande till olyckan som skall stå för kostnaderna, eller är det den som blir skadad kan man undra också.

Dom har ju redan dragit åt svångremmen åt dom som är gravida, och som blir sjukskrivna, nästan ingen får igenom sjukskrivningen hos försäkringskassan om man är gravid, för det är ingen sjukdom.
Redan där börjar man ju kanske se vissa försök till besparing, som om nåt är diskriminerande. Inte nekas en snubbe som åker inlines och bryter handleden sjukskrivning, trots att det är en ökad risk att bryta just handleden vid utövande av sådan sport. Han borde få gå till jobbet iallafall. Eller kanske betala nota själv då för gipsning osv.

Jag tror inte detta kommer att bli verklighet, eller om det ens finns nån sanning i förslaget.
 

Lutar åt USA

Skrivet av  Signe
där alla får ha sina egna försäkringar mot allt och de som inte har råd med dem kan köpa sig ett område på kyrkogården.
Fast då får de nog minsanna lätta lite på skattetrycket först.
Förstår om det är tufft att få ihop ekonomin men var sjutton hamnar alla pengar egentligen?
 

Faktum är

Skrivet av  Kropp-fan
att den gången Kropp blev hämtad på Vättern av Räddningstjänst så betalade han själv kalaset.
 

och fotbollen sen

Skrivet av  Dimpan
hur länge ska dom parasiterna få kosta sammhället stora pengar.
om alla som kostar någonting i alla lägen ska få stå för sina egna kostnader
så är vi snart nära det moderata drömsamhället,
även gudrun schyman är inne på samma spår med sin mans-skatt

det är helt ett led i moderaternas strävan att till varje pris sänka skatterna fast lite inlindat.
och der är inte specielt nytt heller.

senast det dök upp var 2001 i samband med den senaste oljepris höjningen då moderaterna så generöst utlovade en sänkning av bensinskatten med 50 öre mot att trafikförsäkringen skulle ta över sjukvårdskostnaderna
 

Bra för dem som inte har bil

Skrivet av  Gl@d
Har ni glömt att de finns de som inte har en bil? Är det rätt att de skall behöva betala för de som har lyxen att ha en bil? Det är inte mer än rätt att de som har råd att köra bil också betalar för det så de som inte har slipper!
 

hörru du

Skrivet av  IDIOTI
då får väl de som förbrukar mera el och vatten i sina bostäder också börja betala sin egen förbrukning inte som det är idag på flera ställen att det skall vara utslaget på samtliga hyresgäster.snacka om orättvist att "jag" skall betala delar av en familj som är 7 personer och duschar och låter allt lyse stå på dygnet runt.eller hur?

du,de som inte har bil,betalar heller inte skatt för bil på samma sätt som bilägare så vad är egentligen problemet?

men du, hoppas du inte ligger samhället till last på något sätt någon gång i livet,inte ens när du kolevippsar en dag,ty jag är isf inte heller intresserad av att betala för dina subventionerde läkarbesök,sjukskrivningar,subentionerade mediciner, subventionerade psykoterapi...name it.Du betalar väl det ur egen ficka inte sant?

glöm inte att betala dyrare biljetter för kollektivtrafiken också om du nyttjar den eftersom det sliter på vägnätet,använder du taxi,betala extra av samma orsak som du anvnder bussen, nyttjar du ambulans,glöm inte att varje uttryckning i sig oavsett åtgärd /insats kostar idag kring 1500 kr enkom utryckningen alltså,så visst kära du, du må vara rik som ett troll om du skall klara av allt detta i en försäkring.eller du kanske aldrig nyttjar vägnätet,sjukvården,skola för dina barn,skola själv,etc etc ???

moderaterna vill göra de rikare rikare och övriga kan gå direkt till ättestupan.

 

inte rik

Skrivet av  Gl@d
Och jag är alla fall villig att betala för dig, dina sjukhusbesök osv., samt för att du skall kunna säga din mening.

Bara för att man funderar på olika sätt att lägga om skatter behöver man inte vara rik, jag vänder på var krona och funderar över förslag som kan ge mig mer pengar över.
 

Artiklar från Familjeliv