Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Frågar igen, om Opel!

Skrivet av Jenny bilnyfiken
Finns det någon som vet hur det "märket" är?! Kan man jämställa det med något annat märke? För-nackdelar?
Skulle bli såååå tacksam om nå´n vänlig själ ville svara! :-)
Svar på tråden: Frågar igen, om Opel!

Fördom

Skrivet av  PPP
Opelfördomen lyder: tråkiga gubb-bilar som rostar sönder i förtid - vilket dock inte gör något eftersom deras undermåliga Isuzu-motorer dött långt innan dess.

Det är som sagt en fördom, men du vet vad man brukar säga om rök.
 

opel

Skrivet av  yab
vi har vår andra nu - den första (Astra kombi)var perfekt gick som en klocka, den vi har nu (Zafira) verkar vara ett måndagsexemplar som har haft mycket småfel (fast en hel del har gått på garanti) - finns dock en mycket bra opelverkstad där vi bor.
Rost? tror inte det är galvade nu för tiden.
Men - det kostade 7000 kr att byta kamrem bara så du vet.
 

Inte så farligt

Skrivet av  PPP
Det låter som en rätt normal kostnad för ett kamremsbyte.
 

det var det kanske

Skrivet av  yab
men jag glömde skriva att de har sänkt antalet mil till 6000 (tror jag det var) istället för var det 12000?
 

min

Skrivet av  Robert
opel astra 98 har många små (och två större) rost-öar på karossen, vilket man ju kan tycka är ganska makabert för en bil som bara är ca 6 år gammal :P
Dock från 1998 (sena modeller) har opel joxxat och bytt plåten på chassi och kaross som nu skall vara betydligt mer rost toleranta. hurvida detta stämmer kan jag inte alls svara på.

I övrigt går bilen som hur bra som helst, inga reparationer eller konstiga ljud eller nått.
relativt billig försökring via OK/folksams opel försäkring.
Men jisses i min låda vad SLÖÖÖöööööööööööööööööööött det är med 1,6l motor och fullpackad kombi.
hade en ettrig liten corolla innan som i jämförelse kändes som en trimmad formel1 bil :P

Nåja, jag är iaf lite "trött" på slöheten och det trånga kupe´utymmet (dock inte lastutrymmet det är stort) Så nästa bil blir nog en V70.
 

Men...

Skrivet av  Jenny nyfiken
de har ju starkare motorer på sina bilar också ju...2.0 och 2.2 till och med tror jag att jag såg, och det är ju helt ok.!
Ja, jag vet inte vad jag skall tycka, det där med rosten är ju förrädiskt...tack så hjärtligt för ditt svar! :-)
 

Vilken årsmodell är du ute efter

Skrivet av  PBSthlm
Opel har ju kammat till sig en del på senare år och bygger nu ganska schyssat om än tråkiga bilar.
 

99...

Skrivet av  Jenny nyfiken
2000, eller kanske 2001. När "kammade de till sig"?! *nyfis*
 

Artiklar från Familjeliv